DSG

DSG to dwu-sprzęgłowa skrzynia Volkswagena. Rozwiązanie to po raz pierwszy zostało zastosowane w Golfie R32.

Od strony technicznej są to dwie odrębne manualne skrzynie biegów, z dwoma sprzęgłami. Jeden komplet obsługuje biegi parzyste, drugi nieparzyste. Podczas zmiany biegów następuje rozłączenie sprzęgieł biegu, na którym jedzie aktualnie samochód i zaprzęgnięcie sprzęgła biegu, który ma zostać załączony. Bieg jest już w tym momencie „ustawiony” w tej drugiej skrzyni. To dlatego właśnie opóźnienie zmiany biegu jest tak niskie.

Użytkownik oczywiście nie steruje ręcznie załączaniem i rozłączaniem dwóch sprzęgieł – wszystko odbywa się w sposób automatyczny. Użytkownik ma natomiast możliwość ręcznego wyboru przełożenia. Z tego punktu patrząc jest to przekładnia manualna zautomatyzowana.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Technika i oznaczony tagami , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Jedna odpowiedź na „DSG

  1. Kelvin pisze:

    Pytanie do praktyków: jaka jest trwałość sprzęgła DSG?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *