Powodem nierównej pracy silnika (często tylko na wolnych obrotach z uwagi ze ona jest bardziej odczuwalna) mogą być różne usterki. Najczęstsze przyczyny to:
- lewe powietrze zasysane przez silnik
- usterki czujników elektronicznych tj. przepływomierz (jak sprawdzić przepływomierz) czy sonda lambda (jak sprawdzić sondę lambda) – to dwa najważniejsze czujniki ale pozostają jeszcze czujnik temperatury silnika i inne czujniki zależnie od modelu samochodu
- brak kompresji na cylindrach (jak sprawdzić ciśnienie sprężania)
- brak zapłonu (iskry) na poszczególnych cylindrach lub zbyt słaby zapłon
- przestawiony rozrząd
- niesprawne lub źle dawkujące paliwo wtryskiwacze (mogą przelewać lub dawać za mało paliwa)
Czasami się też zdarza w dieslach że rozreguluje się kąt wtrysku i silnik też pracuje nierówno.
U mnie silnik trzęsie gdy wtryskiwacze gazowe się rozkalibrują, jadę wtedy do gazownika robi mi kalibrację i jest spokój na około rok. Wtryskiwacze Valtec.
Co ciekawe auto wtedy trzęsie i na benzynie i na gazie.
wytłumacz mi: w jaki sposób wtryskiwacz gazowy jeśli auto pracuje na benzynie może mieć wpływ na pracę silnika???
U mnie silnik pracował nie równo bo zatarły się prowadnice zaworów – wymiana uszczelniaczy i kompletny remont głowicy i jak ręką odjął – niestety tanio nie było…
U mnie w aucie silnik pracował nierówno gdy przytkane były dysze w gaźniku i ogólnie gaźnik był zasyfiony.
u mnie po załączeniu klimy wszystko jest ok, natomiast jak wyłączę to faluje na gazie. Mało to jak jezdże bez klimy to na gazie jak i na benzynie obroty potrafią spaść i rozłączyć silnik np w momencie jak dojeżdżam do krzyżówki i i redukuje na luz…