Alfa 156

Alfa 156 wersja sprzed liftingu

Alfa 156 produkowana od 1997 roku to kontumacja kwadratowej sportowej Alfy 155 – symbolu włoskiej limuzyny sportowej, włoskiego odpowiednika BMW serii 3. Samochód ma rewolucyjny design, przez długie lata był uważany przez wielu za najpiękniejszy włoski samochód, auto zdobyło wiele nagród mi. 156 została „Samochodem roku 1998”.

Alfa Romeo 156 Sportwagon - wersja kombi wprowadzona do sprzedaży w 2000 roku, później niż sedan

Samochód stylistycznie wyróżniał brak widocznych klamek drzwi – stąd też dla nieuważnego obserwatora samochód może się wydawać 3 drzwiowy co podkreśla jego sportowy charakter. Nie ułatwia to jednak na pewno wsiadania do tyłu samochodu jeśli drzwi ma otworzyć osoba która nigdy 156 nie jeździła – no cóż ale nie jest to auto o niemieckiej ergonomii a sportowe auto.

Q-System

Wersje z napędem na wszystkie cztery koła – stosowany był w niektórych Alfach 156 z silnikiem V6.

2.5 v6

Wnętrze dobrze wyposażonych 156 są często obszyte skórzaną tapicerką

Najmocniejszym motorem oprócz tych stosowanych w sportowej wersji GTA jest dwu i półlitrowy silnik V6 o mocy 190 lub 192 KM. Słabszy był stosowany do 10.2000 i spełnia starsze normy czystości spalin (Euro2), nowszy był stosowany po 10.2000 i spełnia nowsze normy Euro3. Różnicy w osiągach i zużyciu paliwa nie ma – starszy, odrobinę słabszy silnik posiadał odrobinę wyższy moment obrotowy.

1.9 JTD

1.9 JTD to oszczędny 4-ro cylindrowy silnik z dwoma zaworami na cylinder. To turbodoładowany silnik diesla, zaprojektowany przez grupę Fiata (do której należy Alfa). Konstrukcyjnie jest więc podobny do 1.9 TDI. Występuje w 156 w trzech wersjach: 105, 110, 115 KM, które nie różnią się spalaniem lecz jedynie osiągami.

2.4 JTD

To rzędowy silnik pięciocylindrowy, technika 5-cio cylindrowa jest rzadko stosowana, w samochodach osobowych – częściej stosowane są silnik 4 i 6 cio cylindrowe. Silnik posiada również głowicę z 2 zaworami na cylinder. W 156-tce występuje w 3 wersjach o mocach: 136, 140, 150 KM.

156 GTA

To sportowa wersja 156 z silnikiem V6 o mocy 250 KM i pojemności 3.2 litra.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Alfa Romeo i oznaczony tagami , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

8 odpowiedzi na „Alfa 156

  1. Fryderyk pisze:

    czesc

    kupilem ostatnio 156 2.5 litra v 6 193 km ze szwajcarii z przebiegiem 150 000 km. trzeba zrozumiec o co chodzi w tych samochodach! przy starcie moze nie czuc takiego powera bo to przedni naped – jezdzilem bmw 328i – moze poczatkowo rwalo lepiej… ale potem! masakra! przyspieszenie lepsze niz w bmw! auto pachnie swierzoscia! ma „tylko” 10 lat… tylko bo na takie auto to w gruncie rzeczy nie jest duzo!
    gazu niezakladam – malo jezdze – a wiecej w miescie – zanim sie przelaczy to juz dojade. silnik jest bardzo elastyczny, na 5-tym biegu bardzo ladnie i rowno przyspiesza od 100 do 200 km/h, prowadzi sie super po kretych drogach, dawniej podobala mi sie lancia kappa… o 156 nawet nie myslalem bo byly bardzo drogie. teraz ceny jak widac polecialy w dol i moglem sobie pozwolic na auto o ktorym nawet nie snilem! rewelacja!

    pozdrawiam wszystkich alfistow i przyszlych wlascicieli alf!

  2. Itext pisze:

    156 ostatnio kupił mój kumpel z roboty: dał 6500 pln razem z opłatami za świeżo sprowadzoną z Niemiec 156 1.6 120 KM, 1999 rok, przebieg 200 000 km, ZERO ŚLADÓW KOROZJI!, złe auto za tę kasę? Felgi telefony, klima, drewniana kierownica, elektryczne lusterka, szyby, centralny zamek, alarm i nawet nowe dywaniki i radio na CD z MP3. Lepszego auta za te kase NIE ZNAJDZIESZ!

  3. Irek pisze:

    posiadam 156 2.4 JTD SW od 2 lat niestety auto ma parę wad. mimo ze auto ma 10 lat wydech juz jest calkowicie skorodowany, na poczatku zaraz po zakupie wymienilem komplet przednich wahaczy: wszystkie nowe wahacze fast razem z wymiana kosztowalo to jakos 1300 pln po roku wszystkie zaczely stukac i niestety w styczniu tego roku (przeglad) samochod nie przeszedl przedgladu i kupilem znow nowe wahacze, tym razem QPY + TRW.
    zarowki przednie zmienialem juz 4 razy, dlaczego tak czesto? niewiem, elektryk mowi ze to chyba cos nie halo z instalacja. niestety przy gwaltowym przyspieszaniu za samochodem robi sie czarno… auto poprostu masakrycznie dymi. nie wiem co to moze byc, moze ktos ma jakis pomysl?

  4. Wlodi pisze:

    ja też mam 156, tyle że 2.0 TwinSpark. Zjeździłem już… 4 komplety wahaczy na początku wymieniałem co 10 000 km i po 10 000 km stwarzały już zagrożenie na drodze (być może szybko się wybijały przez koła 225/45/17) jednak półtora roku temu założyłem wahacze TRW. Niestety koszt samych dolnych (L+P) to 720 pln + górne 440 pln razem ponad 1100 pln z wymiana dało jakoś 1500 pln. Przejechałem na nich 12 000 km i nic nie stuka. Są wyraźnie lepsze niż te „tanie” – które wcale nie są tanie 🙁
    oprócz tych wahaczy nic mnie w 156 negatywnie nie zaskoczyło

    • Fryderyk pisze:

      a w którym aucie na polskich drogach nie ma problemu z wahaczami i całym zawieszeniem??

      • ripek pisze:

        VW Golf

        • Fryderyk pisze:

          Ale Golf to inna klasa. Golf to samochód kompaktowy o mizernym komforcie i prowadzeniu, to samochody dobre do spokojnej jazdy, powyżej 130 km/h kompletnie nie daje sobie rady w zakrętach – wielowahacz daje radę.
          A jak chcesz porównać Alfę do VW/Audi to porównaj do Passata, A4 w których wahacze lecą jak muchy a komplet jest droższy… wychodzi na to że Alfa nie taka zła.

  5. Iks pisze:

    Mam Alfunie 156SW 1.9JTD i kocham ten samochód nad życie! 🙂
    O Alfie mówią źle tylko ci którzy widzieli ten samochód na przejściu dla pieszych. Każdy kto choć raz przejechał się tym wozem pokochał go od pierwszego wejrzenia! 🙂
    Pozdro dla Alfoholików! 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *