Pasek rozrządu wymiana

Wymiana paska rozrządu to okresowa czynność jaką zaleca się przeprowadzać co kilkadziesiąt tysięcy km (zazwyczaj od 40 000 do 90 000 km) lub (jeśli upłynie szybciej) kilka ( 5 – 8 ) lat.

Pasek rozrządu wymieniamy ze względu na zużycie materiału z którego jest wykonany pasek oraz zużycie łożysk i sprężyny napinacza. W większości współczesnych samochodów silniki posiadają rozrządu kolizyjne co oznacza że w przypadku zerwania się paska rozrządu następuje uszkodzenie silnika.

Jeśli nie znamy dobrze budowy silnik w swoim samochodzie wymianę paska rozrządu zdecydowanie lepiej zlecić warsztatowi specjalizującemu się w danej marce: złe założenie paska również może doprowadzić do uszkodzenia silnika lub pogorszenia jego pracy (obniżenie osiągów, zwiększenie spalania, falowanie obrotów, trzęsienie silnikiem).

One thought on “Pasek rozrządu wymiana”

  1. Najlepiej kupować BMW – wszystkie są na łancuchu nie ma z nimi problemów. Używany samochód z paskiem klinowym to wydatek 600 zł (proste R4 z 2 zaw na cylindrer) – 3000 zł (V6, 24V) na dzień dobry.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *