Silnik dCi to jeden z najpopularniejszych silników diesla występujących w samochodach. Ten nowoczesny turbo diesel produkcji Renault znalazł zastosowanie również w autach takich marek jak Dacia, Nissan czy Suzuki.
Głównymi zaletami tego silnika jest cicha, równa praca oraz niskie zużycie paliwa.
Silnik dCi to silnik z wtryskiem w systemie common rail. System ten umożliwia precyzyjne dawkowanie paliwa, paliwo jest wtryskiwane w kilku partiach do cylindra pod bardzo wysokim ciśnieniem – ponad 1000 bar.
Istnieje wiele wersji silnika dCi:
- 1.5 dCi 65 KM – jest to wersja bez intercoolera
- 1.5 dCi 82 KM – silnik jw. lecz z intercoolerem
- 1.5 dCi 90 KM
- 1.5 dCi 110 (czasami 107, 109) KM
- 1.5 dCi 90 KM FAP
- 1.5 dCi 110 KM FAP
Wszystkie powyższe 1.5 dCi to silnik czterocylindrowe z dwoma zaworami na cylinder.
Wersje FAP posiadają filtr cząstek stałych.
Dowiedz się więcej ta temat silnika 1.5 dCi
Silnik 1.6 dCi
1.6 dCi pojawił się w gamie Renault w 2011 roku. Jest to nowoczesna, wysokowydajna wysokoprężna jednostka napędowa wyposażona w głowicę typu DOHC i 4 zawory na cylinder.
Przeczytaj więcej o silniku 1.6 dCi
Silnik 1.9 dCi:
- 1.9 dCi 90 KM
- 1.9 dCi 100 KM
- 1.9 dCi 110 KM
- 1.9 dCi 120 KM
- 1.9 dCi 130 KM
- 1.9 dCi 130 KM FAP
Silnik 1.9 dCi zastąpił silnik 1.9 dTi – ten starszy silnik jest zauważalnie głośniejszy od nowszego, lecz niestety trwalszy. Silnik 1.9 dCi jest cichszy, lepiej pracuje (również) niż jego poprzednik i zużywa mniej paliwa. Niestety trwałość jest niższa. Starszy silnik jest bardziej trwały.
Większość silników 1.9 dCi posiadało 2 zawory na cylinder, niektóre jednak miały 4 zawory – silnik 16v.
Silnik 2.0 dCi:
- 2.0 dCi 130 KM
- 2.0 dCi 150 KM
- 2.0 dCi 175 KM
2.0 dCi to silnik który wyparł z rynku 1.9 dCi – 2.0 dCi w odróżnieniu od 1.9 dCi jest 16 zaworowy.
Silnik 2.2 dci:
- 2.2 dCi 112 KM
- 2.2 dCi 136 KM
- 2.2 dCi 140 KM
- 2.2 dCi 150 KM
Mam 1.5 dCi 65 KM w Clio czy da się do niego po prostu założyć intercooler i zyskać dodatkowe konie mechaniczne? Czy trzeba dodatkowo coś zmieniać?
Porównywaliście kiedyś dźwięk silnika dCi do TDI? TDI przy dCi to prawdziwy traktor. dCi są cichutkie… to jest ich główna zaleta.
TDI to traktor jak jest na pompowtryskach. Na CR chodzi równie dobrze jak dCi. Nowsze są tylko na CR bo muszą mieć DPF, a gdy jest DPF musi być CR bo przy pompowtrysku nie da się tego zrobić.
Jarek po dołożeniu intercoolera zyskasz niewiele ,aby uzyskać np osiągi jak silnik o mocy 82KM ,należy założyć intercooler a potem wgrać mapę wtrysku od modelu silnika 82KM i powinno grać. Zrobią ci to w każdej porządnej firmie zajmującej się CHIP TUNINGIEM.