Silnik dCi

Silnik dCi to jeden z najpopularniejszych silników diesla występujących w samochodach. Ten nowoczesny turbo diesel produkcji Renault znalazł zastosowanie również w autach takich marek jak Dacia, Nissan czy Suzuki.

Głównymi zaletami tego silnika jest cicha, równa praca oraz niskie zużycie paliwa.

Silnik dCi to silnik z wtryskiem w systemie common rail. System ten umożliwia precyzyjne dawkowanie paliwa, paliwo jest wtryskiwane w kilku partiach do cylindra pod bardzo wysokim ciśnieniem – ponad 1000 bar.

Istnieje wiele wersji silnika dCi:

Silniki 1.5 dCi:

  • 1.5 dCi 65 KM – jest to wersja bez intercoolera
  • 1.5 dCi 82 KM – silnik jw. lecz z intercoolerem
  • 1.5 dCi 90 KM
  • 1.5 dCi 110 (czasami 107, 109) KM
  • 1.5 dCi 90 KM FAP
  • 1.5 dCi 110 KM FAP

Wszystkie powyższe 1.5 dCi to silnik czterocylindrowe z dwoma zaworami na cylinder.

Wersje FAP posiadają filtr cząstek stałych.

Dowiedz się więcej ta temat silnika 1.5 dCi

Silnik 1.6 dCi

1.6 dCi pojawił się w gamie Renault w 2011 roku. Jest to nowoczesna, wysokowydajna wysokoprężna jednostka napędowa wyposażona w głowicę typu DOHC i 4 zawory na cylinder.

Przeczytaj więcej o silniku 1.6 dCi

Silnik 1.9 dCi:

  • 1.9 dCi 90 KM
  • 1.9 dCi 100 KM
  • 1.9 dCi 110 KM
  • 1.9 dCi 120 KM
  • 1.9 dCi 130 KM
  • 1.9 dCi 130 KM FAP

Silnik 1.9 dCi zastąpił silnik 1.9 dTi – ten starszy silnik jest zauważalnie głośniejszy od nowszego, lecz niestety trwalszy. Silnik 1.9 dCi jest cichszy, lepiej pracuje (również) niż jego poprzednik i zużywa mniej paliwa. Niestety trwałość jest niższa. Starszy silnik jest bardziej trwały.

Większość silników 1.9 dCi posiadało 2 zawory na cylinder, niektóre jednak miały 4 zawory – silnik 16v.

Silnik 2.0 dCi:

  • 2.0 dCi 130 KM
  • 2.0 dCi 150 KM
  • 2.0 dCi 175 KM

2.0 dCi to silnik który wyparł z rynku 1.9 dCi – 2.0 dCi w odróżnieniu od 1.9 dCi jest 16 zaworowy.

Silnik 2.2 dci:

  • 2.2 dCi 112 KM
  • 2.2 dCi 136 KM
  • 2.2 dCi 140 KM
  • 2.2 dCi 150 KM
Ten wpis został opublikowany w kategorii Silniki i oznaczony tagami , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

4 odpowiedzi na „Silnik dCi

  1. Jarek pisze:

    Mam 1.5 dCi 65 KM w Clio czy da się do niego po prostu założyć intercooler i zyskać dodatkowe konie mechaniczne? Czy trzeba dodatkowo coś zmieniać?

  2. Czesław pisze:

    Porównywaliście kiedyś dźwięk silnika dCi do TDI? TDI przy dCi to prawdziwy traktor. dCi są cichutkie… to jest ich główna zaleta.

    • Max pisze:

      TDI to traktor jak jest na pompowtryskach. Na CR chodzi równie dobrze jak dCi. Nowsze są tylko na CR bo muszą mieć DPF, a gdy jest DPF musi być CR bo przy pompowtrysku nie da się tego zrobić.

  3. Paweł pisze:

    Jarek po dołożeniu intercoolera zyskasz niewiele ,aby uzyskać np osiągi jak silnik o mocy 82KM ,należy założyć intercooler a potem wgrać mapę wtrysku od modelu silnika 82KM i powinno grać. Zrobią ci to w każdej porządnej firmie zajmującej się CHIP TUNINGIEM.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *