1.6 dCi

Renault 1.6 dCi o oznaczeniu R9M to nowoczesny diesel z 4 zaworami na cylinder. Silnik występuje w kilku wersjach:

  • 1.6 dCi 130 KM / 320 Nm – posiadająca jedną sprężarkę o zmiennej geometrii
  • 1.6 dCi 136 KM / 330 Nm – jw.
  • 1.6 dCi 160 KM / 380 Nm – posiadający dwie sprężarki o stałej geometrii
  • 1.6 dCi 180 KM / 400 Nm

1.6 dCi jest nazywany następcą silnika 2.0 dCi. Gdyż – jak widać – zakres oferowanych przez niego mocy i uzyskiwanych momentów obrotowych spokojnie pozwala go stosować w autach gdzie dominował do tej pory 2.0 dCi. Najmocniejszy 2.0 dCi stosowany w Lagunie Coupe 2.0 dCi dysponował 180 koniami ale miał „zaledwie” 380 Nm. Podczas gdy najmocniejszy 1.6 dCi ma aż 400 Nm.

Silnik ten znajduje się nie tylko pod maską aut Renault-Nissan, ale również znalazł się pod maską… Mercedesa C-klasy W205.

Nowością w tym silniku są:

  1. Pierścienie tłokowe typu U-flex
  2. Zimny EGR, czyli recyrkulacja spalin po ich schłodzeniu
  3. System klap wirowych w kolektorze ssącym
  4. Ulepszone zarządzanie układem chłodzenia (przy zimnym silniku ciecz chłodząca w bloku silnika nie krąży w bloku silnika!, wszystko po to by silnik szybciej się nagrzał a szybciej rozgrzany silnik to mniejsze zużycie paliwa i niższa emisja szkodliwych związków)
  5. Pompa oleju o zmiennym wydatku
  6. System Start & Stop
  7. Dwie turbosprężarki (w mocniejszych wersjach) zamiast jednej o zmiennej geometrii.

1.6 dCi jest konfigurowany z 6-cio biegową przekładnią EDC (taka konfiguracja występuje mi. w Renault Talisman).

 

Ten wpis został opublikowany w kategorii dCi, Renault i oznaczony tagami , , , , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

9 odpowiedzi na „1.6 dCi

  1. Sad pisze:

    Czy taniej wychodzi regeneracja 1 turbo o zmiennej geometrii czy 2 o stałej geometrii?

  2. Robi pisze:

    Recylkulacja EGR na zimno to francuski pomysł jak szybko zamordować filtr cząstek stałych. Skoro brudne spaliny idą najpierw przez filtr a potem do dolotu a nie jak do tej pory od razu do dolotu to z pewnością zapychanie FAP będzie szybsze.

  3. Lechu pisze:

    Heh, najsłabsza wersja 130 KM ma moment obrotowy jak w 2.0 TDI 150 KM. Ten silnik na 100% będzie miał problemy z układem korbowo-tłokowym bo przy tak małej pojemności nie da się osiągnąć 320 Nm przy wysokiej bezawaryjnośći!

    180 KM z 1.6 w dieslu? Niewiarygodne!

  4. Fred pisze:

    1.6 do następca 2.0 dCi a 2.0 TDI to następca 1.9 TDI? Coś mi tu nie gra… Renault z pewnością pokaże jeszcze jakiś silnik.

  5. Grzesiek pisze:

    Ciekawe czy będzie miał tak słaby układ korbowy jak 1.5 dCi w którym wypalały się tłoki i leciały panewki.

  6. Bartek pisze:

    Za te pieniądze to lepiej kupić TCe 200 z gamy Renault przynajmniej „jeździ”

  7. Jurek pisze:

    Posiadam Murano 2.5 dCi – praca silnika mi bardzo odpowiada na jałowym ten diesel pracuje jak benzyna Niedługo będe szukał czegoś nowszego. Czy 1.6 dCi oferuje podobną kulturę co 2.5 dCi?

  8. Francuskie związki zawodowe walczyły o tworzenie silników, których wymiana będzie się opłacała bardziej niż remont no i udało się. O ile do 1.5 dCi 110 KM po przebiegu 200000 km trzeba było dopłacić 5000 zł żeby jechał dalej to żywotność 1.6 dCi będzie taka, że przy 200000 km dopłacimy 150000 zł – bardziej będzie się opłacało kupić nowy silnik…

    Dużo lepiej kupić diesla o normalnej pojemności jak SKYACTIV-D 2.2 z Mazdy 6 zamiast jakiegoś maksymalnie zdownzisingowanego przez związki zawodowe Renault Talisman 1.6 dCi.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *