Trzycylindrowy diesel Hyundai/Kia 1.1 CRDi

Z biegiem czasu silniki diesla w samochodach osobowych miały coraz mniejszą pojemność skokową. Działo się tak z dwóch przyczyn: silniki diesla trafiały do coraz mniejszych pojazdów a po drugie dzięki turbodoładowaniu moc osiągana z 1 litra stawała się coraz większa a pojemność nominalna coraz mniejsza.

Doskonałym przykładem powyższego trendu jest oferowany w gamie Hyundai / Kia silnik 1.1 CRDi. Ten 3 cylindrowy diesel DOHC to nowoczesna i oszczędna jednostka napędowa stosowana w wielu mniejszych samochodach ww. marek.

Silnik należy – w zależności od wersji – do tzw. rodziny silników U/U2, do której należą także większe diesle z tego koncernu. 1.1 CRDi występuje w dwóch wersjach:

  • 153 Nm przy 1900 obr/min – to silnik z rodziny Hyundai U
  • 180 Nm w zakresie 1750-2500 obr/min – to silnik z rodziny Hyundai U2

Obydwie odmiany posiadają moc 75 KM.

Hyundai i20 2 generacji to niewielki (niecałe 4m) samochód klasy B. Pod maską znajdziemy w nim mi. opisywany silnik 1.1 CRDi.

Hyundai i20 2 generacji to niewielki (niecałe 4m) samochód klasy B. Pod maską znajdziemy w nim mi. opisywany silnik 1.1 CRDi.
fot. Hyundai.pl

Silniki te wyposażone są w turbosprężarkę o zmiennej geometrii  oraz wtrysk paliwa common rail firmy Bosch.

Chip tuning

Dobrzy chip tunerzy uzyskują ze słabszej wersji 102 KM oraz 200 Nm.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Diesel, Hyundai, Kia i oznaczony tagami , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „Trzycylindrowy diesel Hyundai/Kia 1.1 CRDi

  1. Robert pisze:

    Mam i20 1.1 CRDi 75KM w mieście bez problemu mieszcze się w 4 litrach. Poprzednio miałem Clio 1.2 60 KM na gazie. Diesel wychodzi lepiej liczac zużycie benzyny na LPG.

  2. Pietrek pisze:

    Dla TEORETYKÓW piękna sprawa. Bo 3 cylindry bo litr mniej spali. Ja jednak wole swoje Punto 1.6 MultiJet. Moc konkretna 120 KM a średnie spalanie przy mojej jeździe zaledwie 5,5 litra. Czy Punto z 3 cylindrowym dieslem spaliłoby mniej? Zapewne tak, ale żywytność takiego silnika to byłaby max 100 000 km. Mój ma 240 000 km i kręci dalej 200 km dziennie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *