1.9 dCi

1.9 dCi to silnik produkcji Renault z gamy silników dCi. Silnik ten wyparł starszy motor 1.9 dTi. 1.9 dCi charakteryzuje się cichą, równą pracą, niższym spalaniem niż poprzednik i niestety… niższą trwałością.

Silnik występował w wielu samochodach:

  • Renault Laguna
  • Renault Scenic
  • Renault Grand Scenic
  • Renault Espace
  • Renault Megane
  • Nissan Primera
  • Opel Vivaro
  • Renault Trafic

Producent zaleca wymianę oleju co 30 000 km warto jednak skrócić termin wymiany oleju nawet do 15 000 km. Spowolni to zużycie silnika i jego turbiny.

Turbosprężarki

Słynną wadą 1.9 dCi są awaryjne turbosprężarki. Awarie seryjnej turbiny zdarzają się nawet przy 50 000 – 90 000 km. Wymiana turbosprężarki kosztuje od 700 do 1500 zł.

W tym silniku występują dwa rodzaje turbosprężarek: zwykłe i ze zmienną geometrią łopatek. W przypadku tych drugich, naprawa ich jest droższa choć przyjemność z jazdy większa.

Układ wtryskowy

1.9 dCi posiada układ wtryskowy firmy Bosch – układ wtryskowy jest dość trwały – o wiele mniej awaryjny niż układ wtryskowy z 1.5 dCi, którego głównym dostawcom układu wtryskowego jest Delphi. Jednak przebieg robi swoje i na rynku samochodów używanych nie ma nic pewnego.

Filtr cząsteczek stałych FAP

Niektóre wersje 1.9 dCi posiadają filtr cząsteczek stałych FAP. Dzięki temu filtrowi silnik spełnia wyższe normy czystości spalin, posiadają go wszystkie nowoczesne diesle. Filtr ten raz na jakiś czas sam się oczyszcza – komputer dawkuje większą dawkę paliwa i filtr się wypala – trzeba jechać wtedy powyżej 20 minut z prędkością większą niż 60 km/h.

6 thoughts on “1.9 dCi”

  1. 1.9 dCi to najlepszy motor w Renault Grand Scenic. Umiarkowane spalanie i bdb osiągi. Posiadam takie auto od 3 lat – nie było żadnych usterek turbo, raz mi trochę silnik bujał – bałem się że to wtryski – ale po zatankowaniu na shell v-power przeszło samo.

    1. potwierdzam 1.9 dCi dobrze jeździ nawet w Renault Master po mieście nie zużywając nigdy więcej 9 litra – jeżdżę jako kurier więc ciągłe gaszenie samochodu i parkowanie zwiększa zużycie paliwa

  2. zmartwie cie = mam ibize 1.9 tdi, kolega z pracy clio dci i roznicy nie widze. diesel to diesel nigdy nie bedzie chodzil jak benzyna. ja lubie nawet ten dzwiek

  3. Posiadam nissana p12 94 r Silnik 1,9 dci. Kto ma zamiar dokonać podobnego zakupu – popieram! Nie przejmujcie się, inne samochody także się psują. Nissan sprawuje się b. dobrze, mało pali i jest mało awaryjny. Dobry zakup.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *