Płyn chłodniczy w oleju objawia się występowaniem niejednolitej mazi tzw. „kawy z mlekiem” na bagnecie oleju, lub po podniesieniu pokrywy zaworów.Jeśli w Twoim samochodzie wystąpił płyn chłodniczy w oleju to musisz natychmiast zaprzestać eksploatacji samochodu. Taka mieszanka grozi zatarciem całego silnika! Płyn chłodniczy nie posiada właściwości smarujących w przeciwieństwie do oleju, nie można więc eksploatować samochodu w którym występuje choć trochę płynu chłodniczego w oleju.
Powodem mieszania się płynu chłodniczego i oleju jest zazwyczaj uszkodzona uszczelka pod głowicą. Jest to najważniejsza uszczelka w silniku łącząca głowicę i blok silnika.
Z puntu widzenia dalszej eksplotacji jest to zjawisko o wiele bardziej groźne niż zjawisko odwrotne, czyli występowanie oleju w płynie chłodniczym.
Miałem kiedyś stare BMW 5 z 88 roku i niestety tak się porobiło… w misce olejowej na bagnecie zamiast czystego oleju mieszanka… pojazd poszedł na sprzedaż, właściciel zrobił uszczelkę i jeździ do dziś