Płyn chłodniczy w oleju

Płyn chłodniczy w oleju objawia się występowaniem niejednolitej mazi tzw. “kawy z mlekiem” na bagnecie oleju, lub po podniesieniu pokrywy zaworów.Jeśli w Twoim samochodzie wystąpił płyn chłodniczy w oleju to musisz natychmiast zaprzestać eksploatacji samochodu. Taka mieszanka grozi zatarciem całego silnika! Płyn chłodniczy nie posiada właściwości smarujących w przeciwieństwie do oleju, nie można więc eksploatować samochodu w którym występuje choć trochę płynu chłodniczego w oleju.

Powodem mieszania się płynu chłodniczego i oleju jest zazwyczaj uszkodzona uszczelka pod głowicą. Jest to najważniejsza uszczelka w silniku łącząca głowicę i blok silnika.

Z puntu widzenia dalszej eksplotacji jest to zjawisko o wiele bardziej groźne niż zjawisko odwrotne, czyli występowanie oleju w płynie chłodniczym.

Jedna odpowiedź na „Płyn chłodniczy w oleju

  1. Jurek pisze:

    Miałem kiedyś stare BMW 5 z 88 roku i niestety tak się porobiło… w misce olejowej na bagnecie zamiast czystego oleju mieszanka… pojazd poszedł na sprzedaż, właściciel zrobił uszczelkę i jeździ do dziś

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


− 2 = pięć

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>