Falowanie obrotów w aucie z instalacją LPG po przełączeniu na gaz to typowy objaw zastosowania zbyt wolnych wtryskiwaczy (np. Valtek 30 – najgorzej czerwone, OMVL REG STD, Alex, Rail IG3 itp.) w aucie które ma krótkie czasy wtrysku na biegu jałowym.
Taki krótki czas wtrysku mają zwłaszcza samochody wyposażone w grupowy wtrysk paliwa (często stosowane rozwiązanie w Peugeot 306, 406 a także wielu innych samochodach sprzed 2001 roku, wyjątkiem jest BMW które w latach 90-tych stosowało wtrysk pół sekwencyjny zamiast grupowego).
Objaw zazwyczaj narasta gdy jest zimno i centralka instalacji gazowej dodatkowo skraca czas wtrysku.
Rozwiązaniem jest wymiana wtryskiwaczy na szybsze, czasami pomaga obniżenie ciśnienia gazu na reduktorze lecz wtedy często auto nie chce dobrze pracować przy wyższych obciążeniach (szarpanie przy przyśpieszaniu).