Falowanie obrotów

Falowaniem obrotów nazywamy stan w którym obroty silnika same się zmieniają z wysokich na niskie, tj. samochód sam dodawał gazu i odejmował zazwyczaj problem ten ma źródło w brudnym silniku krokowym lub – w przypadku aut z elektryczną przepustnicą – z brudną przepustnicą. Problem brudnego silnika krokowego zazwyczaj pojawia się w autach z przebiegiem ponad 100 000 km, silnik krokowy zwany także regulatorem biegu jałowego. Jest tak brudny że działa bardzo wolno i skokowo i nie jest w stanie wyregulować biegu jałowego. Zazwyczaj pomaga płukanie w benzynie ekstrakcyjnej choć często jest to zabieg tylko na chwilę.

Gdy regulator biegu jałowego jest w porządku warto szukać przyczyn falowania obrotów wśród lewego powietrza lub układu zapłonowego.

Jedna odpowiedź na „Falowanie obrotów

  1. Maciek pisze:

    Mam BMW 320i układ zapłonowy jest nowy, lewego powietrza nie ma (sprawdzane w warsztacie), silnik krokowy zmieniony od innego BMW i dalej faluje. Co to może być??

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


osiem × = 48

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>