Falowaniem obrotów nazywamy stan w którym obroty silnika same się zmieniają z wysokich na niskie, tj. samochód sam dodawał gazu i odejmował zazwyczaj problem ten ma źródło w brudnym silniku krokowym lub – w przypadku aut z elektryczną przepustnicą – z brudną przepustnicą. Problem brudnego silnika krokowego zazwyczaj pojawia się w autach z przebiegiem ponad 100 000 km, silnik krokowy zwany także regulatorem biegu jałowego. Jest tak brudny że działa bardzo wolno i skokowo i nie jest w stanie wyregulować biegu jałowego. Zazwyczaj pomaga płukanie w benzynie ekstrakcyjnej choć często jest to zabieg tylko na chwilę.
Gdy regulator biegu jałowego jest w porządku warto szukać przyczyn falowania obrotów wśród lewego powietrza lub układu zapłonowego.
Mam BMW 320i układ zapłonowy jest nowy, lewego powietrza nie ma (sprawdzane w warsztacie), silnik krokowy zmieniony od innego BMW i dalej faluje. Co to może być??