W silnikach które mają rozrząd na pasku pasek i napinacze podlegają okresowej wymianie. Pasek rozrządu rozrządu zaleca się wymieniać co około 50 000 km lub 6 lat.
Jeśli auto jest eksploatowane w bardzo sprzyjających warunkach, niskie obroty, powolna jazda, dużo jazdy na ciepłym silniku przebieg ten można wydłużyć w zależności od marki do 70 000 – 100 000 km.
Co ile wymiana rozrządu? Wtedy kiedy ASO się upomni! Wymiana rozrządu po zakupie używanego auta nie ma sensu – jeśli właściciel nie zmieniał rozrządu pewnie nie zmieniał nic w samochodzie – nie warto trzymać takiego auta – jak strzeli pasek to strzeli! Auto sprzedam i kupię następne albo sięgnę po rozum do głowy i kupię nowe.
Kolega kupił Seata Toledo z książką serwisową w której była zapisana wymiana paska przy 120 000 km pół roku temu. Na liczniku miał 124 000 km. Pasek pękł… okazało się że stary pasek był od nowości (bardzo spękany) a wpis w książce podrobiony. Sprzedający umywa ręce… warto czasami zmienić pasek i mieć spokój 🙂
z drugiej strony wujek kupił volvo v40 zaraz po zakupie wymiana płynu chłodniczego, oleju, wymiana rozrządu i napinaczy, świec, filtrów dosłownie wszystkiego co się dało a potem… nie minęło 5000 km okazało się że głowica jest pęknięta a silnik w bardzo kiepskim stanie i jest do wymiany 🙂