Minarelli AM6

Minarelli AM6 to znakomity silnik dwusuwowy włoskiego producenta silników motocyklowych Motori Minarelli. Silnik posiada pojemność 49,7 cm3 co czyni go bardzo atrakcyjnym silnikiem w tzw. motorowerach czyli motocyklach których pojemność skokowa nie przekracza 50 cm3 i do ich prowadzenia nie jest potrzebne prawo jazdy kategorii A a wystarcza jedynie karta motorowerowa lub prawo jazdy kat. B.Osiągi

Ten silnik jest w seryjnych motorowerach zdławiony po usunięciu blokad w przepustnicy i wydechu osiąga jednak około 9 KM. Taki motocykl z odblokowanym silnikiem osiąga bez problemu 80 km/h nawet z dość ciężkim kierowcą. Oczywiście najszybsze będą tzw. ścigacze gdyż są najbardziej aerodynamiczne, najszybciej pojedzie ścigacz z niskim i chudym kierowcą.

Tuning

AM6 można dość łatwo poddać tuningowi zmieniając tłok i cylinder na 82 cm3 uzyskujemy w ten sposób moc około 12 – 13 KM. Prędkość maksymalna takiego motocykla wynosi ponad 100 km/h.

Występowanie
Silnik Minarelli AM6 występował mi w:

Aprilia :

RS 50
RX 50
Red Rose
MX 50

Motorhispania :
Furia 50
Racing 50

Rieju :
MRK
RS1
RR6
SMX
RS2

Yamaha :
TZR 50
DT R 50
DT 50 LC

Ten wpis został opublikowany w kategorii Motocykle, Motorowery i oznaczony tagami , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

37 odpowiedzi na „Minarelli AM6

  1. Ola pisze:

    Mam skuterek Aprilia SR 50 z silnikiem AM6 🙂 Choć ma 10 lat to naprawdę nie ma porównania do tych nowych chińskich czy innych tanich nowych jaki rodzice chcieli mi ostatnio kupić na 16-te urodziny ale podziękowałam 🙂 Wolę tą SR 50 bo mimo że to stary i poobijany skuterek (uczyłam się na nim jeździć :D) to jednak porządny i to się liczy. A jak skończę 18 lat to robię prawko i kupuję jakiś duży motor 🙂

  2. QWERTY pisze:

    Hehe, pierwszy komentarz na temat AM 6 i kobietka piszę… no ładnie ładnie… jednak do mocnego skuterka ten silnik jest idealny, ale najlepszy w cross niedawno na takim jeździłem kumpel ma cylinder 70 cc, wydech tuning i ten mały silniczek ma około 15 KM i bez problemu daje radę ze słabymi motorami 125 ccm. Generalnie chodzi jak stara MZ-tka a jeździć można kartę motorowerową lub PJ 😀

  3. Skuterek pisze:

    AM6 + cylinder BigBore to jest to! A silnik pojeździ prawie tyle co fabryczny tylko trzeba używać dobrego oleju i wymienić wał na sportowy. Mocy ma bardzo dużo, jeździ jak większy motocykl 125 cc a nie trzeba mieć prawa jazdy – same zalety.

  4. Paweł pisze:

    Skuter czy motorower do jazdy na co dzień, do dojazdu do pracy czy szkoły 2T to pomyłka!! Załóżmy że ktoś jeździ 20 km dziennie w jedną stronę w dni robocze czyli 200 km tygodniowo, 800 km miesięcznie przez 8 miesięcy w roku (zimą raczej się nie da) to robi 6400 km rocznie. Przy obecnych cenach benzyny jakie zafundował nam rząd wychodzi przy spalaniu 2,5 litra (motorower 4T) koszt rocznie 832 zł. W 2T spalanie będzie 3,5 litra więc benzyna rocznie będzie kosztować 1164,8 zł. Oszczędność 332,8 zł to bardzo dużo. Dlatego miejsce 2T jest dziś na złomie… dobre były kiedyś jak paliwo było tanie ale nie teraz!

    • Hugo pisze:

      Bo takie AM6 to fajny motorek to tuningu, szybkie 50 cc do zabawy w lekkim terenie czy na szosie (oczywiście nie na autostradach) to motorek dobry do nauki jazdy. Pod względem spalania rzeczywiście lepiej wyjdą nawet chińskie sprzęty 4T ale nie dadzą tyle frajdy.

      • Gimzo pisze:

        Tylko że AM6 to super silnik do zabawy, kupić sobie fajnego crossa czy super moto, kombinezon na motocykl, buty motocyklowe, ochraniacze, porządna odzież motocyklowa to koszt parę tyś zł – nikt tu nie oszczędza. A takie AM6 po tuningu nie dość że jeździ bardzo ładnie to jeszcze brzmi bardzo dobrze no i nie musisz się bawić w PJ.

    • wojtek pisze:

      wiec policz sobie bilety autobusowe nie mowie o staniu po przystankach .Wole 2t przynajmniej daje gazu i jest reakcja a w 4t ty gazu a tu nic poza papapa z tlumika

    • grzechu pisze:

      pod warunkiem ze istotne jest to ile zaplacisz za paliwo 🙂 ja osobiscie wlasnie przesiadlem sie z 4t ktore palilo mi przy 72 ccm 3 litry na 2t ktore przy 90ccm pali mi 4,5 litra 🙂 szczerze ? kocham to 2t za moc jaka ma i to ze zaden osobowy samochod nie jest wstanie chyba ze porshe albo jakis bardzo mocny ze mna po miescie konkurowac 🙂 gdzies mam ile place za paliwo 🙂 pozdrawiam

  5. lelu pisze:

    witam mam hondę hm 50s przerobiona na 80 i podczas stawiania na stopkę ciknie z niego benzyna dokładnie z wężyka . Dlaczego ??? drugie pytanie ile sie leje oleju do silnika ?? bo chcem wymienic a nie wiem ile wlać , wiem że do śruby ale nie mogę jej odkręci bo jakiś mechanik obiechał krzyżakowate łepek :/

  6. Konrad pisze:

    Aprilia sr nie ma silnika am6 to po pierwsze.

    Nie opłaca się kupić chińskiego skutera dla 400zł oszczędności rocznie bo kilka razy tyle wyłożysz na części do niego. A silniki 2T w pojemności do 125ccm to bardzo dobre rozwiązanie, może i lubią spalić sporo paliwa ale mają prawie dwa razy więcej mocy od 4T.

    • Bernard pisze:

      A co się takiego psuje w tych chińskich skuterach 4T? Dla mnie 400 zł rocznie to dość dużo, czy naprawdę na częsci w nowym skuterze można władować 400 zł rocznie? Nie po to kupuje skuter by mieć koszty jak w samochodzie :/

  7. tymi93trzemeszno pisze:

    Ale z was cielaki, am6 to biegówka i nie ma go w jakiś skuterkach, jeśli chcecie oszczędzać na paliwie to kupcie se chińskie 4t które bez przerwy bd naprawiać, naprawde lepiej wlać o litr więcej beny i sie cieszyć osiągami, przy małej pojemności silnika ciężko z czterosówa oczekiwać mocy, natomiast 2t to już zapierdziela o am6 juz nie wspomnę, seryjne odblokowane am6 we 2osoby 70 nie schodzi z licznika nawet pod większe góry, nie wspomnę że opony kostkowe…

  8. Yem pisze:

    Od miesiąca mam Sherco HRD z silnikiem AM6, kupiłem bardzo promocyjne roczny egzemplarz bo koniec sezonu a koleś co sprzedawał kupił nowy na jeden rok żeby nauczyć się jeździć. Mi na razie mocy nie brakuje, ostatnio przy dodawaniu gazu miałbym mały wypadek przez jej nadmiar 😀

  9. Tomek pisze:

    Mam pytanie do Was użytkowników motorków z najmniejszym dwusuwem. Mieszkam w górach, zawsze chciałem crossa, nie jestem jednak pewien czy 50 ccm uciągnie pod ostre góry, czyli powiedzmy nachylenie 25% w terenie mnie a ważę 85 kg i ten motor który też waży drugie tyle? Czy jest sens to kupować prawa jazdy nie mam więc jednak mimo wszystko wole coś legalnego. Czy pod taką górę w ogóle wyjadę i jaką mniej więcej prędkość mogę osiągnąć na takim podjeździe?

  10. Adip pisze:

    niewiem ile to jest 25% ale SERYJNE lecz odblokowane CPI SM szło pod takie naprawdę ostre góry we dwie osoby 20 km/h. Pewnie z jedną osoba dalby rade 30 km/h nie jest to moze bardzo szybko ale mowimy o terenie a w terenie 30 wyglada jak 130 😀

  11. Rav pisze:

    Fajny silniczek ale benzyna teraz po 6 zł + olej to się trochę nie opłaca lepiej kupić 4T

  12. dementor96 pisze:

    witam mam motorower Caviga mito 50 . Nie jest on sprawny ,cewka się spaliła . I tera moje pytanie jaki tam jest silnik -minarelli am 6? . I gdzie moge dostać do niego cewkę?

    • Irek pisze:

      wpisz „cewkomoduł am6” na allegro na pewno coś znajdziesz, koszt ok 100 zł albo mniej. a co sie dzieje? Nie masz iskry?

      aha i nie wiem dokladnie jaki masz silnik ale wystepowalo mito 50 z am6, masz 6 biegów? to na 98% masz ten silnik. ktory masz rocznik tego moto?

  13. Tandiek pisze:

    I co chłopaki sezon rozpoczęty? Bo moja Aprilia wyjechała już z garażu, po raz pierwszym w tym roku 😀

    • Pebik pisze:

      no ja dzisiaj utopilem w blotku juz moje dt50 😀 Jutro pewnie skoncze bak ktory dzis zatankowalem 😀

  14. czehuuuuu pisze:

    Witam. Posiadam rieju spike z 2006r. bez problemu rozpedza sie ponad 100.. silnik zdrowiutki. Bez żadnego wielkiego tunningu….

  15. Wiechu pisze:

    Boże tak narzekacie na te chińskie 4T a chuja sie znacie , ja tam na chńskim motorowerze z silnikiem od crossa 110 ccm zrobiłem ponad 10 tyś km , i miałem tylko jedną awarie. A taka jest prawda bo każdy uważa że chiniol to można katować a potem to gadacie takie głupoty że wam sie sypią. A mój cały rok zima nie zima i jeździ , tylko benzyna i olej i pizda .

  16. Havenstriker pisze:

    Witam!
    Prawda jest taka, że chińskie skutery praktycznie prawie zawsze są 4T i nie wątpliwiąc po odblokowaniu wszystkich blokad generuje max 5KM. A patrząc na firmowe motorowery 2T to jest kolosalna różnica po odblokowaniu jego staję się niczym pocisk jak na 50 jego moc wynosi ( 8-12). Co do niektórych tutaj komentarzy zgodzę się, bo paliwo faktycznie chwilowo jest drogie … i spalanie 4T a 2T jest widoczne, ale jak już ktoś posiada maszynę taką jak Yamahe itp to i na paliwo tego posiadacza stać … więc przed zakupem koniecznie trzeba sobie przekalkulować kwotę jaka wyniesie motocyklisty i ważna jest podstawowa orientacja o mechanice, gdyż nie chcemy co jakiś czas dawać jednoślad do mechanika. Wydaje mi się że po zakupie motoroweru 2T ( 50ccm) na pewno będziemy szczęśliwi zabawą oraz jego zdolnościami, a portfel no niestety w tym czasie na pewno będzie płakać… natomiast ja jestem bardzo zadowolony mając Rieju RS2 50 NKD (Minarelli AM6) 2T. Pozdro dla posiadaczy jakiegokolwiek zmechanizowanego pojazdu bo w końcu dupsko tak czy siak wozi … 🙂

    • Robert pisze:

      Fakt że paliwko jest dość drogie, ale mało kto jeździ trasy crossem / superbike 50 ccm3. Przykład mojego syna, któremu kupiłem niedawno Peugeot Elystar Advantage 2T – tygodniowo wystarcza mu 50 zł na paliwo, które zarobi sobie sprzedając rano w sobotę w jednym z moich sklepów. Starcza mu to na dojazdy codziennie do szkoły i nawet ostatnio jakąś dziewczynę na nim woził w niedziele gdzieś nad wodę 🙂

      • MatTi pisze:

        a to super 😀 ja mam rometa kadeta 2t i tak dużo nie spala fakt ma 2 biegi i jedzie te 50 ale jest zacny, a najgorszy to gaznik chuiowy jak diabli ;/

  17. Patryk pisze:

    Mam pytanie kupiłem niedawno Rieju MRT 50 i z silnikiem AM6 i mam pytanie czy jak wstawię zestaw tuningowy 90 cm to czy wytrzyma standardowy wał i w ogóle czy wszystko będzie trzymało czy lepiej wymienić na 70 cm?

  18. Marek pisze:

    Ja mam motorek Gilera 503 (ścigacz), w silniku am6, i potrzebuje namiary na jakieś części, z góry dziękuje 😉

  19. Michał pisze:

    Posiadam Rieju MRX czy wystarczy jeśli wstawię cylinder 80 cm bez żadnych innych wymian części? Będę wdzięczny za odpowiedź. 🙂

  20. Kondzik pisze:

    Witam ! Ja mam rieju rr 50 z tym silnikiem i nie narzekam. Jest wstawiona 70ccm i ponad sto leci. Jak się rozpędza to aż miło z każdym biegiem podbija przód 😀

  21. Paweł pisze:

    Posiadam silnik AM6 na sprzedaż, oraz dwa kompletne cylindry z tłokami, głowicami, itp. GG 11236439

  22. Damix pisze:

    Ja mam aprilię rs 50 z 1996r w malowaniu srebrnym (silver) świetny sprzęt . Mam w nim zdjęte jakie kolwiek blokady i sportowy tłumik Arrow . Aprilka leci 105km/h we dwie osoby (ja 55+kuzyn 70kg) to aż 125kg ! a aprilka szła z nami 90. Zębatki 12/44
    Bardzo polecam każdemu motorek z silnikiem am6 . Chyba że naprawde będziecie jeździć tylko do szkoły lub pracy to starczy chiński 4t .. ale prawde mówiąc kto kupuje aprilie,yamahe aby tylko do pracy jeździć…. Takim sprzętem się świetnie jeździ więc gorąco polecam a co do spalania nie kłamie wam ale moja spala około 2,7l na gaźniku 14mm (Dellorto) a jak to obliczyłem ? Zatankowałem 6l a ze apka ma kasowany licznik (taki mały;p) i przejechalem na tych 6l 248k i jeszcze coś tam chlupało ;p więc mniej niż 3 l na 100km .Polecam am6 !

    • Fido Romet RR50 pisze:

      Czy sprawdzałeś tą prędkości wg GPS czy mówisz o prędkościomierzu który zapewne ma spore przekłamanie? Co do spalania to zupełnie mogę dać Ci wiary…. wiem co to jest 2T. Miałem Kymco Vitality dwusuwa i wiem jak kłamiesz pisząc o średnim zużyciu paliwa 2,7… uważaj bo zachaczysz nosem o monitor…

  23. posiadacz RS-ki pisze:

    Ja mam Aprilie rs 50 bez żadnego tuningu mechanicznego i wyciągnołem nią 110km/h

  24. Nata pisze:

    Mam taki silnik założony do Rometa Ogara 205 :]

    Popyla tak ze strach tym jezdzic. Ogarek leciutki a to ma chyba z 10 koni. Mam podlaczony licznik rowerowy ustawiony prawidlowo (wysokosc kola pomnozona razy pi) i mialem juz nie rad ponad 100 km/h na godzine. Niestety nie mam go gdzie solidnie przeciagnac bo drogi u mnie w okolicy slabe a nie mam to zarejestrowane i dalej jechac gdzies strach 😀

  25. Talarek pisze:

    Jak teraz zrobili motory A1 na PJ B to dużo lepiej kupić Yamahe XT 125 – elastyczność, kultura pracy i spalanie na plus wobec AM6.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *