przy jakich obrotach zmieniać biegi | Technika jazdy | Forum

Avatar

Please consider registering
guest

sp_LogInOut Log In sp_Registration Register

Login form protected by Login LockDown.


Register | Lost password?
Advanced Search

— Forum Scope —




— Match —





— Forum Options —





Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters

sp_Feed Topic RSS sp_TopicIcon
przy jakich obrotach zmieniać biegi
10 kwietnia 2013
08:26
Avatar
henn94
Member
Members
Forum Posts: 4
Member Since:
10 kwietnia 2013
sp_UserOfflineSmall Offline

Witam wszystkich forumowiczów i przepraszam na wstępie za moją niewiedzę na temat samochodów. Prawo jazdy mam od 7 tygodni i dostałem dziś od dziadka samochód.
Niestety jestem biednym, nie pracującym, uczącym się człowiekiem i chciałem żeby samochód palił możliwie jak najmniej. Zwracam się z prośbą do szanownych forumowiczów z pytaniem: na jakich obrotach zmieniać biegi?

10 kwietnia 2013
13:35
Avatar
areq86
Member
Members
Forum Posts: 166
Member Since:
22 czerwca 2012
sp_UserOfflineSmall Offline

Jaki samochód? Od dziadka to pewnie jakiś wolny 😉

A tak ogólnie to dla benzyny: 2000 – 3500 rpm jest ok
Dla turbodiesla: 1500 – 3000 rpm jest ok

10 kwietnia 2013
18:56
Avatar
henn94
Member
Members
Forum Posts: 4
Member Since:
10 kwietnia 2013
sp_UserOfflineSmall Offline

areq86 said

Jaki samochód? Od dziadka to pewnie jakiś wolny 😉

Honda Jazz, benzyniak 1.2

10 kwietnia 2013
19:07
Avatar
areq86
Member
Members
Forum Posts: 166
Member Since:
22 czerwca 2012
sp_UserOfflineSmall Offline

henn94 said

areq86 said

Jaki samochód? Od dziadka to pewnie jakiś wolny 😉

Honda Jazz, benzyniak 1.2

silnik i-VTEC 90 KM jak po dziadku to nie jest źle 😉

Jak jeździsz ekonomicznie to zmieniaj na wyższy bieg przy 3000 rpm, z 1-2 może być nawet przy 2000 rpm a z 2-3 przy 2500 rpm. To dobre, elastyczne silniki, normalna jazda to +500 rpm. OczywiÅ›cie jak jedziesz pod górÄ™ to zmieniaj odpowiednio później. No i jeÅ›li chcesz jeździć ekonomicznie autem takiego ksztaÅ‚tu to najlepiej 5-tka i 65 – 70 km/h w trasie… no ale nie wszÄ™dzie można wytrzymać tak jadÄ…c.

12 kwietnia 2013
09:52
Avatar
ccelinek
Member
Members
Forum Posts: 9
Member Since:
8 kwietnia 2013
sp_UserOfflineSmall Offline

areq86 said

henn94 said

areq86 said

Jaki samochód? Od dziadka to pewnie jakiś wolny 😉

Honda Jazz, benzyniak 1.2

silnik i-VTEC 90 KM jak po dziadku to nie jest źle 😉

Jak jeździsz ekonomicznie to zmieniaj na wyższy bieg przy 3000 rpm, z 1-2 może być nawet przy 2000 rpm a z 2-3 przy 2500 rpm. To dobre, elastyczne silniki, normalna jazda to +500 rpm. OczywiÅ›cie jak jedziesz pod górÄ™ to zmieniaj odpowiednio później. No i jeÅ›li chcesz jeździć ekonomicznie autem takiego ksztaÅ‚tu to najlepiej 5-tka i 65 – 70 km/h w trasie… no ale nie wszÄ™dzie można wytrzymać tak jadÄ…c.

zgadza się, i-VTEC oraz VVTi (jak w moim samochodzie) to bardzo elastyczne silniki. Ja czasami przyśpieszam nawet z 4-ki od 40 km/h i silnik nie wydaje się być obciążony. Wtedy ma niewiele ponad 1500 rpm. Tak naprawdę 1.8 VVTi dałoby się jeździć zmieniając biegi pewnie około 2000 rpm tylko czy spalanie by spadło?

Tobie polecam nie używać obrotów na których samochód nie przyśpiesza.

Forum Timezone: UTC 0

Most Users Ever Online: 123

Currently Online:
1 Guest(s)

Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)

Top Posters:

markowski: 426

dareq86: 422

areq86: 166

toyota1983: 56

erard: 28

fajfus: 26

Member Stats:

Guest Posters: 0

Members: 2121

Moderators: 0

Admins: 1

Forum Stats:

Groups: 1

Forums: 34

Topics: 881

Posts: 3370

Newest Members:

CesarJaf, klos88, wmltuk, Aaronthymn, PinUz241k, RichardErach

Administrators: admin: 5