23:41
11 lutego 2013
markowski said
1. blacharka
2. lakier
3. silnik i układ napędowy
4. wyposażenie dodatkowe
5. stan szyby czołowej
6. stan zawieszenia
7. układ wydechowy
8. części eksploatacyjne: opony, klocki, tarcze
9. stan tapicerki, braki w elementach typu zapalniczka
dzięki za konkretną listę, ale podchodzę do auta i co mam sprawdzić? Załóżmy, że oglądam samochód w komisie, na co zwrócić uwagę i co dyskwalifikuje samochód do dalszego oglądania ze specjalistą. Ostateczny zakup chciałbym i tak wykonać ze znajomym mechanikiem, ale nie będę płacił gościowi 50 pln za obejrzenie każdego złomu jaki znajdę na allegro, bo czas to pieniądz.
23:59
19 lutego 2012
forumowy guru zapomniał o jednym ważnym elemencie: PODŁOGA. Podłużnice całe, progi niezgniłe, nie uszkodzone, podłoga nienaruszona, także ta w bagażniku.
Od czego zacząć oględziny? Ja patrze na szpary pomiędzy elementami karoserii: maska i słupki źle spasowane = auto było bite w przód. Pokrywa bagażnika z nierównymi szparami po lewej i prawej lub nierównoległymi = auto bite w tył. Tak samo z bocznymi drzwiami. Warto sprawdzić słabe punkty: wewnętrzne części błotników, ranty maski to miejsca gdzie ruda lubi samochód najbardziej.
Warto wiedzieć jak wygląda oryginalne zabezpieczenie na progu, tzw. baranek. Pooglądać kilka modeli, lakiernik nigdy nie zrobi tak ładnego baranka jak fabryka. Samochód, który ma robione progi, zakładając oczywiście że nie jest to jakiś stary Ford – nie nadaje się do zakupu.
Warto sprawdzić datę produkcji szyb. Szyby nie mogą być np. z 2011 roku jeśli samochód jest z 2007 i właściciel uważa że nie była wymieniana. Przednia szyba zmieniona w starszym aucie nie budzi podejrzenia, kamień lub inne uszkodzenie bądź po prostu ktoś zmienił bo chciał coś widzieć po deszczu.
Warto wyposażyć się w czujnik grubości lakieru, by przekonać się w którym miejscu samochód był szpachlowany. Niekiedy ładnie wyglądające auto okazuje się mieć kilogramy szpachli.
Warto samochód podłączyć pod komputer, odczytać błędy, zwrócić uwagę na poduszki powietrzne – ich pokrywy, czy nie posiadają śladów klejenia.
Metod na osłuchiwanie silnika jest wiele, ale jeśli wydobywają się jakieś niepokojące stuki bądź silnik trzęsie całą karoserią możemy być pewni że coś jest nie tak.
Zdaniem wielu fachowców nic tak dobrze nie świadczy o kierowcy jak opony. Jeśli samochód posiada dobrej firmy ogumienie z wysokim bieżnikiem to znaczy że dbał o samochód. Jeśli auto posiada łyse opony, których boki rozpadają się to znaczy że przez ostatnie lata nikomu nie zależało na kondycji technicznej samochodu.
Zakup auta w komisie nie jest dobrym rozwiązaniem, chyba że masz zaufany komis. Komis musi zarobić na samochodzie. Ludzie którzy wystawiają samochody na sprzedaż otrzymują telefony od właścicieli komisów, jeśli samochód opłaca się kupić właściciel komisu skupuje auto i sprzedaje go kilka tysięcy drożej. Naprawy samochodu w komisie to fikcja, często komisy jedynie zamalowują widoczną rdzę kładąc lakier na rdzę (odpadnie za 2 miesiące), a nawet wykonują podmianę części na gorsze (wymiana nowego akumulatora na stary czy też wymiana opon, wyjęcie oryginalnych kluczy, albo podnośnika – elementy te dosyć łatwo sprzedać przez internet).
Most Users Ever Online: 123
Currently Online:
2 Guest(s)
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
markowski: 426
dareq86: 422
areq86: 166
toyota1983: 56
erard: 28
fajfus: 26
Member Stats:
Guest Posters: 0
Members: 2122
Moderators: 0
Admins: 1
Forum Stats:
Groups: 1
Forums: 34
Topics: 882
Posts: 3371
Newest Members:
nabozny22, CesarJaf, klos88, wmltuk, Aaronthymn, PinUz241kAdministrators: admin: 5