Aveo III vs Logan II vs Fiat Linea - jakie nowe auto do 40 000 pln | Jaki samochód kupić? Jakie auto? | Forum

Avatar

Please consider registering
guest

sp_LogInOut Log In sp_Registration Register

Login form protected by Login LockDown.


Register | Lost password?
Advanced Search

— Forum Scope —




— Match —





— Forum Options —





Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters

sp_Feed Topic RSS sp_TopicIcon
Aveo III vs Logan II vs Fiat Linea - jakie nowe auto do 40 000 pln
4 marca 2013
21:39
Avatar
negatywny
Member
Members
Forum Posts: 6
Member Since:
4 marca 2013
sp_UserOfflineSmall Offline

Szukam nowego samochodu dla rodziny (duży bagażnik i miejsce dla 4 osób konieczne!). Górny pułap cenowy to 40 000 pln. Po wizytach w salonach zgłosiliśmy do rankingu kilku kandydatów:

Chevrolet Aveo III 1.2 70 KM
+ wygląd z zewnątrz
+ w środku kosmicznie (dzieciom się podoba)
+ w tej cenie mieścimy się z klimatyzacją
+ 6 poduszek w cenie
+ niedawno był sprzedawany stary model, ten zapewne nie będzie tracił szybko na wartości
+ dogodny system ratalny
– marka (na forach czytałem że gorsze niż stare Daewoo)
– bardzo słaby silnik (dlaczego stary Aveo miał więcej KM??)

Logan II Laureate TCe 90 KM
+ fajny agresywny przód
+ doskonałe osiągi
+ bardzo niskie zużycie paliwa
+ klimatyzacja, światła przeciwmgłowe
– wnętrze nieciekawe
– opinie na temat Renault są nieciekawe a Dacia to tańsze Renault…
– silniki z turbiną podobno się psują

Fiat Linea 1.4 77 KM wersja Dynamic
+ ładny wygląd, nawiązujący do samochodów klasy średniej: Ford Mondeo
+ sprawdzona marka, podobno Fiaty są trwałe
+ klimatyzacja jest
– spore spalanie (średnio 6,3 litra)
– starodawna jednostka napędowa
– model produkowany już długo, pewnie nie długo wprowadzą nowy i ten będzie wart grosze

Zaletą wszystkich samochodów są ogromne bagażniki 🙂 Mimo, że Fiat posiada najmniej zalet jestem najbardziej skłonny kupić właśnie jego, gdyż Chevroleta się boje a w Loganie nie chce starej jednostki 1.2 ani diesla, który jest drogi natomiast 0.9 turbo również się boję. Gdyby Fiat miał nowszy silnik i był po liftingu zdecydowanie wybrałbym właśnie Lineę, która spośród tej trójki jako jedyna wygląda jak limuzyna.
Zdecydować przydałoby się w miarę szybko, żeby zdążyć na wyprzedaż rocznika 2012, niedługo zostaną tylko ostatki…

Zastanawiałem się również nad innymi propozycjami, ale:
– Skody Fabii i Peugeot 208 nie biorę pod uwagę gdyż wersja hackback ma mały bagażnik a Fabia Combi jest droga – szkoda, bo to technologia VW.

– Peugeot 301 jest ładny, ale za drogi… jak i masa innych aut

Wolałbym mieć coś więcej pod maską jak 70-kilka koni, gdyż obecnie użytkuję samochód który ma 75 KM i jest lżejszy niż powyższe, ale jeśli wysokie ceny paliw mają mnie zmusić do wolniejszej jazdy to jakoś to przeboleje.

Darujcie sobie odpowiedzi „kup auto używane”, samochód ma być nowy i już. Nowe to nowe, skarpetki i szczotki do zębów też kupujecie używane? 🙂 Współczesne auta mają wiele systemów bezpieczeństwa, nigdy nie wiadomo czy poduszka powietrza nie jest wystrzelona a nie zamierzam tego dochodzić pół roku w samochodzie używanym kupionym za 20 tysięcy – tak tyle, bo na używane tyle maksymalnie mógłbym dać.

Mile widziane inne propozycje, ale ciężko Wam będzie coś wymyślić znając moje wymagania gdyż przeszukałem wszystkie salony w okolicy 50 km i przeczytałem masę informacji na stronach WWW producentów.

Dzięki z góry za wszystkie porady i informacje.

4 marca 2013
21:57
Avatar
tomand
New Member
Members
Forum Posts: 1
Member Since:
4 marca 2013
sp_UserOfflineSmall Offline

Ile zamierzasz jeździć tym samochodem zarówno kilometrów jak i lat? Mam Fiata Linea, co prawda kupiony jako używka, ale naprawdę w super stanie i licznika kręconego nie miał na milion procent (auto od znajomego). Mogę więc wypowiedzieć się coś na temat tego modelu, bo nie wiem czy to taka solidna konstrukcja jak sądzisz. Autem zrobiłem już 50 000 km.

Jakie usterki:
– posypały mi się dwa razy łożyska amortyzatorów przednich (równo co 20 000 km), skrzypiała kierowca przy skręcaniu.
– odbojniki tylnych amortyzatorów (pęknięte)
– nierdzewne to auto toto nie jest, moje jest z 2009 roku a już są ślady rdzy np. na klapie bagażnika, podwozie nie wygląda różowo: tylne amortyzatory i ich mocowania mają ślady rdzy
– czasami mam falowanie obrotów

Samochód jest robiony starymi metodami: np. metalowy bak – pewnie po latach zardzewieje na wylot 🙁

Aha, jest to wersja 1.4 T-Jet… jazdy 1.4 77 KM sobie nie wyobrażam 🙁 Wiem, że Ty również myślisz o turbodoładowanym motorze ale w Loganie… nie licz na ultra niskie spalanie gdyż jak się przyciśnie to weźmie Ci pewnie jak standardowe 1.6 90 KM czyli 9 litrów w cyklu mieszanym. Zaletą tych samochodów z turbiną nie jest jednak moc a wysoka elastyczność jak w dieslu, albo dużym silniku benzynowym. U mnie już przy 2000 rpm auto fajnie jedzie, pewnie w tym 0.9 będzie przyjemny moment przy 3000 rpm, czego nie uświadczysz w silniku 1.2 czy 1.4 bez turbo.

Na koniec dodam Ci że mimo tylu lat od rozpoczęcia produkcji Linea jako jedyna wygląda sensownie w tej klasie… inne auta są moim zdaniem lekko śmieszne, a Dacia ma środek naprawdę bardzo słabiutki… przypomina mi te najstarsze Aveo z początku produkcji.

4 marca 2013
22:03
Avatar
negatywny
Member
Members
Forum Posts: 6
Member Since:
4 marca 2013
sp_UserOfflineSmall Offline

Dzięki za szybką odpowiedź. Jakoś korozja gdzieś tam w zawieszeniu, o ile powierzchowna nie straszy mnie bardzo, poza tym Ty nie wiesz ile tak naprawdę ma Twoje auto… choć wiem że od znajomego, ale nie znasz każdego dnia z nim spędzonego. Dla mnie ważne by z zewnątrz nie było widać rdzy, a wiem że w Dacii po dwóch zimach zdarzają się pordzewiałe ramiona wycieraczek co mnie osobiście doprowadziłoby do szewskiej pasji…

Piszesz, że Linea wygląda dobrze… tak dobrze wygląda również Mondeo III generacji ale nie o takie dobrze mi chodzi. W środku jednak widać wiek pojazdu… nie, nie jest brzydko, ale Aveo III prezentuje się wiele lepiej: jak np. nowe Kie czy Hyundaie – nowoczesność widać na pierwszy rzut oka i nikt temu nie zaprzeczy.

4 marca 2013
22:10
Avatar
areq86
Member
Members
Forum Posts: 166
Member Since:
22 czerwca 2012
sp_UserOfflineSmall Offline

Sam widzisz, że w tej cenie ciężko kupić samochód, który by cieszył… dlaczego więc musi być nowe? tomand kupił auto używane i jest chyba zadowolony? Gdyby kupił 77 KM nie wyobrażałby sobie nim jazdy… po co się więc męczyć. Samochód z Niemiec, taki jak np. ten:

http://suchen.mobile.de/auto-i…..res=EXPORT

da Ci znacznie większą radochę z jazdy a wersja wyposażeniowa jaka w Niemczech jest wybierana często to u nas kupowana jest niezwykle rzadko.

Istnieje wielka granica pomiędzy zakupem rocznego czy dwuletniego auta z Niemiec a zakupem starego samochodu 10 letniego z niepewną przeszłością. W Niemczech dróg tak nie solą jak u nas i samochody rdzewieją znacznie mniej.

5 marca 2013
09:30
Avatar
szorstek
New Member
Members
Forum Posts: 1
Member Since:
5 marca 2013
sp_UserOfflineSmall Offline

Nieobrazalbym tak srodka Dacii, moim zdaniem nawet lepiej jest niż w Aveo. Dla mnie wnętrze jest raczej minusem Aveo. W Loganie jak jest ten duzy wyswietlacz do CD to fajnie to naprawde wyglada i nie ma takiego kiczu jak w Aveo. Predkosciomierz cyfrowy jest niepraktyczny, jeździłeś z takim? Pewnie nie, to się przekonasz! Aveo ma kilka silników troche mocniejszych niz ten najslabszy 1.2, jest równiez ten mocniejszy 86 KM (wersja LS+). Zorientuj sie moze czym tak naprawde róznic sie wersja 70 KM od 86 KM bo pojemnosc jest taka sama i byc moze to tylko róznica w wersji oprogramowania?

Z niemiec jak kupisz jakies fajne auto z naprawde niskim przebiegim, po nieboszczyku, naprawde a nie przyslowiowo to moze byc to automat… nie wiem czy chcialbys miec taka skrzynie.

Trzecia sprawa Chevrolet = slaba marka… tak, byl kiedys slaby mi. jesli chodzi o bezpieczenstwo. Obecnie ten nowy model Aveo jest bardzo bezpieczny. Wez pod uwage, ze to koncern GM, to nie jest jakas mala fabryka, która jest oderwana od swiata, a fabryka która ma zaplecze technologiczne nawet lepsze niz Renault.

5 marca 2013
23:10
Avatar
lowrider85
Member
Members
Forum Posts: 6
Member Since:
23 lipca 2012
sp_UserOfflineSmall Offline

Ważne są dla Ciebie osiągi, zależy Ci żeby samochód nie był przysłowiowym mułem to silnik z Fiata Linea będzie Cię po prostu denerwował. Chevrolet odpada na wstępie bo to Daewoo do którego nigdy nie miałem zaufania. Dacia to tandetny wyrób… polecam Ci dołożyć trochę grosza i kupić Fiata 500L. Kufer spory, standardowy silnik 1.4 16v daje radę, klimatyzacja w standardzie, modelu nowego szybko nie wprowadzą – nic tylko brać. Biorąc pod uwagę sprzedaż auta w przyszłości to jest to jeden z najlepszych wyborów – na wartości nie poleci bo to nowa klasa aut, nie ma alternatywy poza BMW Mini One Clubman, które zawsze będzie drogie.

6 marca 2013
10:19
Avatar
markowski
Member
Members
Forum Posts: 426
Member Since:
24 lutego 2012
sp_UserOfflineSmall Offline

A może innym tropem Dacia Dokker? Nowy model (jeśli zależy Ci, żeby nie jeździć samochodem, który jest już sprzedawany przez wiele lat jak Linea), ogromny bagażnik (bodajże 800 litrów, bije na głowę wszystko); jedyny problem to ograniczone osiągi, 0 – 100 podobnie jak Linea 77 KM, ale nie możesz tego tak odbierać bo przy niskich prędkościach będzie znacznie lepiej i jazda w mieście będzie ok.

Co do Twoich propozycji, to:

Logan II Laureate TCe 90 KM
– jeśli chcesz samochód, który jest nie tylko nowy modelem, ale także silnikiem i nie boisz się takich nowości

Chevrolet Aveo III 1.2 70 KM
– jeśli urzekł Cie ten nowoczesny design, wiem, że wielu się podoba

Fiat Linea 1.4 77 KM wersja Dynamic
– jeśli chcesz kupić samochód z którym chcesz mieć względnie jak najmniej niespodzianek, najbardziej pewny, choć nie oferujący też żadnych „bajerów”

6 marca 2013
10:31
Avatar
negatywny
Member
Members
Forum Posts: 6
Member Since:
4 marca 2013
sp_UserOfflineSmall Offline

Dzięki wszystkim za odpowiedzi 🙂 Nie sądziłem, że ktoś tak zainteresuje się tematem nowego samochodu – w Polsce sami wyznawcy używek 😉

Fiat 500L – bardzo fajne auto, oglądałem, fajnie że ma nawet 6 biegów w silniku 1.4 jednak samochód ma być do 40 000 pln a najtańszy 500 L kosztuje 50 000 pln. Racja jednak, że jest dość fajnie już wyposażony w tej cenie i ew dopłata miałaby sens, niestety nie ma z czego…

Dacia Dokker, za 45 000 pln widzę na allegro w salonie w Opolu bardzo fajny samochód z 2012 roku. Klimatyzacja jest i co lepsze silnik 1.5 dCi. Jeśli diesel to może jednak dopłacę i zwróci się w kosztach paliwa… sam nie wiem, bije się z myślami, czy potrzebne mi takie duże auto. Duże i powolne, bo 90 KM w takim busie nie zrobi kariery na pewno.

Forum Timezone: UTC 0

Most Users Ever Online: 123

Currently Online:
5 Guest(s)

Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)

Top Posters:

markowski: 426

dareq86: 422

areq86: 166

toyota1983: 56

erard: 28

fajfus: 26

Member Stats:

Guest Posters: 0

Members: 2121

Moderators: 0

Admins: 1

Forum Stats:

Groups: 1

Forums: 34

Topics: 881

Posts: 3370

Newest Members:

CesarJaf, klos88, wmltuk, Aaronthymn, PinUz241k, RichardErach

Administrators: admin: 5