EcoBoost

EcoBoost to rodzina bardzo wydajnych silników Forda. Silniki charakteryzuje duża moc uzyskiwania z jednego litra oraz niskie zużycie paliwa przy wysokiej osiągalnej mocy maksymalnej.

Silniki te charakteryzuje zastosowanie turbodoładowania oraz bezpośredniego wtrysku paliwa.

Najmniejszy silnik EcoBoost: trzycylindrowy 1.0 EcoBoost dysponuje mocą 101 KM lub 125 KM w zależności od wersji. Mocniejszą 125 konną jednostkę charakteryzuje stały moment obrotowy wynoszący 170 Nm występujący w zakresie obrotów od 1300 do 4500 Nm. Silnik mimo małej pojemności wynoszącej zaledwie jeden litr posiada tak duży moment obrotowy i moc jak konwencjonalne 1.8.

 

Ten wpis został opublikowany w kategorii Ford, Silniki i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

3 odpowiedzi na „EcoBoost

  1. Tix pisze:

    Ciekawe jaka będzie ich trwałość? Pamiętam że za czasów silników Duratec Ford miał jedne z lepszych silników: lepsze od VW, lepsze od BMW, lepsze od Opla, którego silniki brały model. Może ta nowa seria to będzie powtórka ze złotych lat silników Forda? Wypuścili wtrysk bezpośredni dość późno, więc może jest bardziej dopracowany niż VW/Audi?

  2. Remigiusz pisze:

    Posiadam firmowy samochód Focus III Titanium 1.6 EcoBoost przejechane 50 000 km zero problemów.

  3. Heto pisze:

    do czego zaprowadzi nas ten oversizing? Teraz majac 3000 pln mozna kupic jezdzacego fajnego forda… co bedzie za 15 lat… przeciez nikt nie naprawi turbo w samochodzie wartym piec tysiecy zlotych!!! utopimy sie w kredytach i bedziemy zalezni od zdolnosci kredytowej bo oszczednosci juz sie raczej nie nauczymy a przy zarobkach rzedu 2 tysiace zlotych raczej dlugo trzeba skladac na zachodni samochod… no chyba ze przyjda z pomoca chinczycy i tak jak na rynku motocykli zaczna oferowac produkty 5 razy tansze czyli samochody kompaktowe za 15 000 pln??

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *