Dacia Logan II / Dacia Sandero II

Zaprezentowana w 2012 roku Dacia Sandero oraz jego wersja sedan: nowy Logan jest już dostępny w sprzedaży w salonach Dacii.

Po 6-ciu latach produkcji Dacia musiała odnowić model, który na tle nowych samochodów klasy B konkurencji wyglądał dość nieświeżo. Po prostu parkując Logana I obok Aveo T300 można odnieść wrażenie, że Logan I to dużo starszy samochód. Model ten stawowi mocną konkurencję dla Logana gdyż należy do jednego z najtańszych samochodów klasy B.

Nowy model, ale stara oferta silników, oprócz TCe

Niestety, jak to bywa zwłaszcza w segmencie budżetowym, nowy model nie oznacza nowej palety silników. Wyjątkiem stanowi nowoczesny TCe, który znalazł się w palecie Dacii wprost z Renault Clio.

Nowy model ale stylistycznie bez rewolucji

Patrząc na te samochody zarówno w środku jak z zewnątrz, nie odnosimy wrażenia dużej rewolucji, jaka choćby zaszła w ww. Aveo. Czy Dacia była na tyle dopracowana, że nie potrzebowała nic zmieniać? A może skupiła się na nowym silniku TCe oraz samochodami z seryjną instalacją gazową? Niech osądzą to konsumenci wielkością sprzedaży.

TCe – dynamika i ekonomia

90 – konny silnik o pojemności zaledwie 898 cm3 to nowoczesna turbodoładowana jednostka napędowa. Silnik mimo niskiej pojemności zapewnia dobre osiągi i dobrą elastyczność. Jest to najszybszy silnik w Loganie i Sandero. Jest szybszy niż 1.5 dCi 90 FAP! Spalając przy tym mniej paliwa niż klasyczny „mułowaty” 1.2 75 KM.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Dacia i oznaczony tagami , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

3 odpowiedzi na „Dacia Logan II / Dacia Sandero II

  1. Mirek pisze:

    Pytanie do gazowników: czy dałoby radę ten silnik 90 KM TCe zagazować? Wtedy to byłoby naprawdę niskie spalanie i konkretna konkurencja wobec słabszego dCi, który średnio bierze 3,5 litra.

    • LPG Poznań pisze:

      STAG już opracował zestawy STAG 400 DPI do FSI/TSI/TFSI (Audi/VW/Skoda/Seat/Skoda) i DISI (bezpośredni wtrysk u Mazdy). Sądzę, że jeśli silniki TCE się przyjmą opracowanie do nich instalacji LPG jest raczej tylko kwestią roku czasu.
      Floty samochodów firmowych powoli odchodzą od diesla a firmowe Sandero TCE, które spali 6 litrów gazu to byłoby przecież marzenie właściciela nie jednej firmy…

  2. J E F pisze:

    Moc diesla 90 KM można zwiększyć poprzez chip tuning do 115 KM bez podwyższania zużycia paliwa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *