Dacia Logan II / Dacia Sandero II

Zaprezentowana w 2012 roku Dacia Sandero oraz jego wersja sedan: nowy Logan jest już dostępny w sprzedaży w salonach Dacii.

Po 6-ciu latach produkcji Dacia musiała odnowić model, który na tle nowych samochodów klasy B konkurencji wyglądał dość nieświeżo. Po prostu parkując Logana I obok Aveo T300 można odnieść wrażenie, że Logan I to dużo starszy samochód. Model ten stawowi mocną konkurencję dla Logana gdyż należy do jednego z najtańszych samochodów klasy B.

Nowy model, ale stara oferta silników, oprócz TCe

Niestety, jak to bywa zwłaszcza w segmencie budżetowym, nowy model nie oznacza nowej palety silników. Wyjątkiem stanowi nowoczesny TCe, który znalazł się w palecie Dacii wprost z Renault Clio.

Nowy model ale stylistycznie bez rewolucji

Patrząc na te samochody zarówno w środku jak z zewnątrz, nie odnosimy wrażenia dużej rewolucji, jaka choćby zaszła w ww. Aveo. Czy Dacia była na tyle dopracowana, że nie potrzebowała nic zmieniać? A może skupiła się na nowym silniku TCe oraz samochodami z seryjną instalacją gazową? Niech osądzą to konsumenci wielkością sprzedaży.

TCe – dynamika i ekonomia

90 – konny silnik o pojemności zaledwie 898 cm3 to nowoczesna turbodoładowana jednostka napędowa. Silnik mimo niskiej pojemności zapewnia dobre osiągi i dobrą elastyczność. Jest to najszybszy silnik w Loganie i Sandero. Jest szybszy niż 1.5 dCi 90 FAP! Spalając przy tym mniej paliwa niż klasyczny „mułowaty” 1.2 75 KM.

3 thoughts on “Dacia Logan II / Dacia Sandero II”

  1. Pytanie do gazowników: czy dałoby radę ten silnik 90 KM TCe zagazować? Wtedy to byłoby naprawdę niskie spalanie i konkretna konkurencja wobec słabszego dCi, który średnio bierze 3,5 litra.

    1. STAG już opracował zestawy STAG 400 DPI do FSI/TSI/TFSI (Audi/VW/Skoda/Seat/Skoda) i DISI (bezpośredni wtrysk u Mazdy). Sądzę, że jeśli silniki TCE się przyjmą opracowanie do nich instalacji LPG jest raczej tylko kwestią roku czasu.
      Floty samochodów firmowych powoli odchodzą od diesla a firmowe Sandero TCE, które spali 6 litrów gazu to byłoby przecież marzenie właściciela nie jednej firmy…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *