2.0 TDI

2.0 TDI to czterocylindrowy silnik koncernu VAG, który zastąpił silnik 1.9 TDI. Starsza jednostka nie była w stanie podołać nowoczesnym normom czystości spalin i zapewnić wystarczającej dynamiki dla cięższych, większych samochodów z grupy VAG i sprostać wymaganiom coraz bardziej wymagającym kierowców.

Pompo-wtryskiwacze czy Common Rail

2.0 TDI występuje w dwóch wersjach układu zasilania paliwem. Starsze posiadają pompo-wtryskiwacze, nowsze oparte o technologię Common Rail.

2.0 TDI PD, czyli 2.0 TDI na pompowtryskiwaczach

2.0 TDI CR, czyli 2.0 TDI Common Rail

Nowszy, pod względem układu zasilania, silnik 2.0 TDI poznamy po oznaczeniu silnika:

  • CLCA (81kW)
  • CLCB (103kW)
  • CEGA (125kW)

8V czy 16V

2.0 TDI występują zarówno w wersji 2 zaworów na cylinder jak i technice czterozaworowej. 8V to silniki BMM, BGW, BPW.

Wałki wyrównoważające

Wałki wyrównoważające to rozwiązanie mające na celu zapewnienie lepszej pracy silnika. Zastosowanie wałków zmniejsza drgania na wolnych obrotach. Nie wszystkie 2.0 TDI posiadają wałki wyrównoważające. Nie posiadają ich na pewno BMM, BGW, BSY, BKD, AZV, BMN.

Chiptuning 2.0 TDI

2.0 TDI BLB

Pierwsze silniki 2.0 TDI, a więc obarczone „chorobami wieku dziecięcego”.

 

Ten wpis został opublikowany w kategorii Audi, Seat, Silniki, Skoda, Volkswagen i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „2.0 TDI

  1. Krark pisze:

    Mam taki silnik w Seacie Exeo, przejechane 120 000 km, nie narzekam, choć podobno koło dwumasowe jest bardzo drogie.

  2. Daniel pisze:

    W 2.0 TDI pęka głowica. Odradzam!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *