Wymiana wałka rozrządu

Zdarza się że w silniku dochodzi do uszkodzenia wałka rozrządu i potrzebna jest jego wymiana. Wałek uszkadza się w taki sposób że jego krzyki są coraz niższe a niekiedy pojawiają się na nich różne wżery lub „schody”.

Przyczyną zużycia wałka rozrządu są zazwyczaj:

  • złe smarowanie
  • duży przebieg
  • zużyty hydrauliczny regulator luzu zaworowego (tzw. szklanka, popychacz zaworowy)
  • zużyta dźwigienka zaworowa

Nie zaleca się wymiany samego wałka bez wymiany dźwigienek zaworowych. Są to części ściśle ze sobą współpracujące i istnieje duże prawdopodobieństwo że stare krzywki „zbiorą” nowy wałek szybko go niszcząc.

Nie zaleca się również instalacji używanych wałków rozrządu, w przypadku bardzo drogich części można spróbować założyć cały używany komplet: wałek i krzywki od innego silnika. Każdy krzywka musi być na swoim miejscu. To lepsze rozwiązanie niż przekładanie samego wałka.

Wymieniając wałek sprawdźmy popychacze zaworowe: nie ma sensu zakładać nowego wałka do starych popychaczy które szybko go zniszczą.

Pamiętajmy by zakładając nowy wałek zachować czystość i nasmarować go odpowiednio przed włożeniem do silnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *