Opel Vectra B

Vectra B była produkowana w latach 1995 do 2002 roku. Vectra B to prawdziwy postęp stylistyczny w samochodach Opla – Vectra A sprawia wrażenie samochodu znacznie starszego niż B, druga generacja Vectry to już auto stylistycznie bardzo nowoczesne, wyglądające dużo ładniej niż np. VW Passat czy Mondeo z tych lat. O ponadczasowości nadwozia może świadczyć fakt że pojazd ten był produkowany po lekkim face liftingu aż do 2002 roku kiedy to już inni konkurencyjni producenci zmienili swoje auta (wtedy pokazano np. Mondeo III, Passata B5).

Vectra B facelifting

Vectra B przeszła face-lifting w 1999 roku. Vectry po liftingu mają ulepszone zawieszenie i lepsze zabezpieczenia antykorozyjne (Vectra sprzed liftingu miała problemy z korozją). Samochody używane po liftingu są sporo droższe od tych sprzed liftingu.

Opel Vectra DTI

Na rynku aut używanych bardzo często kupujący szukają wersji Vectry z silnikiem DTI. Jest to turbodoładowany, czterocylindrowy, szesnastozaworowy diesel. Silnik ten osiągał od 101 do 125 KM (w zależności od konkretnej wersji – 2.0 lub 2.2) i był bardzo ekonomiczny. Samochód w mieście rzadko przekracza 8 litrów ON na 100 km. W trasie pali około 5-6 litrów w zależności od stylu i prędkości jazdy.

Dodatkowo wersja 2.2 posiada turbinę o zmiennej geometrii łopatek i dzięki temu bardzo nisko uzyskiwała maksymalny moment obrotowy (280Nm przy 1500 obr./min.).

Najpoważniejszą usterką jaka może się przydarzyć w tym silniku to awaria pompy wtryskowej. W pompie często pali się tranzystor w sterowniku co jednak nie jest przyczyną lecz następstwem zużycia mechanicznego pompy – wymiana tranzystora pomaga na krótko. Koszt pompy po kompletnej regeneracji to bagatela… 2000 zł.

Jak przystało na turbodiesla zdarzają się również usterki turbiny, turbina ulega naturalnemu zużyciu, zazwyczaj co 100 000 km lub trochę rzadziej jeśli jeździmy naprawdę powoli i głównie w trasie turbina wymaga regeneracji. Koszt regeneracji turbiny to około 800 zł. Kupując DTI zwracajmy uwagę czy turbina jest w dobrym stanie.

Z drobniejszych rzeczy zawodzi czasami zawór EGR i przepływomierz, który zabrudza się i ze względu na jego konstrukcję nie da się go oczyścić.

Korozja

Samochody z przed liftingu często spotyka problem korozji.

3 thoughts on “Opel Vectra B”

    1. To prawda: benzynowe silniki opla często biorą olej. Nie wpływa to jednak w żaden sposób na eksploatację pojazdu. Dolewki oleju nie kosztują dużo i rzadko są wymagane pomiędzy wymianami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *