Filtr DPF jest nieodłącznym elementem wielu współczesnych diesli. Niestety dołożenie tego, kolejnego po katalizatorze, urządzenia, było konieczne by zapewnić współczesnym dieslom możliwość spełnienia współczesnych norm czystości dla spalin.Miasta bez śmierdzących spalin? Autobusy za którymi nie unosi się chmura czarnego dymu? Marzenie wielu i ambitny projekt. Możliwy w realizacji dzięki filtrom cząstek stałych.
Filtr cząstek stałych nie lubi jazdy miejskiej w korkach
Samochód z DPF, dla zapewnienia jego trwałości wymaga jazdy przez około 15 minut z prędkością obrotową silnika przekraczającą 2000 rpm. To dużo, w wielu samochodach oznacza to jazdę z prędkością przynajmniej 80 km/h przez 20 km! Mało mamy w Polsce autostradowych obwodnic miast. Gdzie więc jeździć jeśli mieszkamy w centrum Warszawy i poruszamy się tylko po centrum?
Czyszczenie DPF w warsztacie
Jeśli jeździsz tylko na krótkich odcinkach przeprowadź raz za czas czyszczenie w warsztacie.
Diagnostyka DPF
Nie ignoruj żadnych błędów komputera. Diagnozuj stan filtr DPF i stopień jego zużycia.
Dbanie o resztę silnia – kontrola stanu oleju
Kontrola stanu oleju to podstawa, nieważne czy olej „biorą” popychacze zaworowe, turbosprężarka czy pierścienie tłokowe. Spalany olej trafia do DPF dlatego musisz dbać o stan techniczny silnika i nie dopuszczać do „brania oleju”.
Używanie właściwego oleju silnikowego
Olej silnikowy musi być niskopopiołowy, stosuj taki olej jaki zaleca instrukcja obsługi. Nie zezwalaj na zalewanie u mechanika najtańszego oleju spełniającego tylko klasę lepkości.’
Nie dla dużego obciążenia silnika na niskich obrotach
Nie wykorzystuj pełni mocy silnika na niskich obrotach.
Najważniejsze to nie jeździć z max prędkością ani nie przyśpieszać na max możliwości. Wtedy filtr służy dluuuugo