BMW E93 – cabrio z twardym dachem

Po latach produkcji BMW serii 3 Cabrio z miękkim dachem, dopiero w 2007 BMW zdecydowało się na zastosowanie twardego automatycznie rozkładanego hardtopu. Ciekawe rozwiązanie automatycznie składanego dachu, propagowane przez Peugeota (206  CC, 207 CC,  307 CC, 308 CC) trafiło do BMW.

Zalety sztywnego dachu

Kabriolet ze sztywnym dachem ma niewątpliwie wiele zalet w stosunku do wersji z miękkim dachem winylowym. Samochód z tego typu dachem możemy z powodzeniem eksploatować również w zimie gdyż w przeciwieństwie do tradycyjnego dachu stosowanego w kabrioletach nie niszczy się on pod wpływem śniegu. Również szybka jazda z nałożonym dachem jest o wiele bardziej komfortowa. Miękki dach w kabrioletach zwyczajnie hałasuje. Oprócz tego stanowi słabą izolację akustyczną przez co słyszymy wszystkie szumy wokół samochodu. W BMW E93 nawet jadąc szybko czujemy się komfortowo.

Dach w bagażniku = niewielki bagażnik

bmw-e93-kabriolet-z-twardym-dachem

Gdy dach E93 jest założony tylko znawcy samochodów tej marki wiedzą, że mamy do czynienia z samochodem typu cabrio

Specjalna linia odznacza nam przestrzeń w bagażniku, którą zajmuje dach. Pod tą przestrzenią możemy zmieścić jedynie 210 litrów bagażu. BMW E90 w wersji coupe (oznaczone dokładnie E92) mieści aż 440 litrów! Co więcej, wybierając się zimą na narty bądź latem na surfing do zwykłego coupe możemy zamontować bagażnik dachowy. Instrukcja obsługi kabrioletu stanowczo zabrania mocowania bagażników dachowych na rozłożonym dachu. Oznacza to, że właściciele E93 powinni latać na wakacje samolotem.

Doskonałe silniki, znakomite osiągi

E93 wyposażone jest w doskonałe jednostki napędowe znane z pozostałych trójek E9X. Silniki oferowane w tym modelu są nie tylko mocne i elastyczne ale również oszczędne. Jedynie najmocniejszy silnik w modelu o oznaczeniu 335i posiada turbodoładowanie. Nie oznacza to jednak, że pozostałe silniki benzynowe są nieekonomiczne i posiadają marne osiągi Benzynowe silniki BMW są tak dopracowane, że nawet najmocniejszy z niedoładowanych benzyniaków osiągający 272 KM spala średnio poniżej 8 litrów benzyny na 100 km zapewniając przyśpieszenie do 100 km/h w 6.5 sekundy!

Jeszcze niższym zużyciem paliwa mogą szczycić sie diesle E93. Średnio zużywają od 5 do 6,5 litrów ON na 100 km a ich osiągi są również bardzo dobre. Przykładowo wersja 330d osiąga 100 km/h po 6.4 sekundy. Oczywiście wszystko to dokładnie opisują dane techniczne tego modelu, których przecież nie będziemy tu cytować.

Napęd, tylko na tylną oś

W E93 nie spotkamy napędu na cztery koła xDrive, znanego z innych wersja nadwozia „trójki”. Biorąc pod uwagę to, że wersja z otwieranym sztywnym dachem jest cięższa o zwykłej o około 240 kg a wersja xDrive jest dodatkowo o około 100 kg cięższa producent być może nie zdecydował się na stworzenie wersji Convertible z napędem 4×4 z powodu zbyt dużej masy pojazdu. Należy również pamiętać, że samochody z napędem na wszystkiego cztery koła są raczej targetowane do jazdy w warunkach zimowych. BMW, mimo że sprzedawało trójkę z twardym dachem założyło, że zimą jego właściciel będzie poruszał się innym samochodem, może np. BMW X6?

Ten wpis został opublikowany w kategorii BMW. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *