1.2 TSI

Najmniejszy z turbodoładowanych silników TSI ma pojemność zaledwie 1197 ccm3 (1.2 litra).Ten silnik jest stosowany w wielu samochodach, nie tylko małych:

  • Volkswagen Polo, Golf, Golf Plus, Jetta, Caddy, Beetle, Touran
  • Skoda Fabia, Roomster, Octavia, Yeti
  • Seat Leon, Ibiza, Altea

Zastosowanie silnika o pojemności 1.2 w niemałym samochodzie jak Octavia, Golf Plus czy nawet Touran czy Caddy jeszcze kilka lat temu byłoby nieporozumieniem. Technika jednak poszła ostro do przodu i silnik TSI o pojemności zaledwie 1.2 litra zapewnia moment obrotowy, którego nie powstydziłby się kilkanaście lat temu… silnik dwulitrowy.

1.2 TSI występuje w dwóch wersjach:

  • 1.2 TSI 85 KM
  • 1.2 TSI 105 KM

1.2 TSI awaryjność

  • wadliwe układy rozrządu (do 2012 roku)
Ten wpis został opublikowany w kategorii Audi, Seat, Silniki, Skoda, Skoda Fabia, Skoda Octavia, Volkswagen i oznaczony tagami , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

5 odpowiedzi na „1.2 TSI

  1. Michał pisze:

    Skoda Praktik 1.2 TSI 85 KM 45 500 zł
    Skoda Praktik 1,2 TDI 75 KM 53 600 zł
    Skoda Praktik 1.4 16V LPG 85 KM 49 150 zł

    co bardziej się opłaci?

    Koszt przejechania 100 km wychodzi odpowiednio:

    1.2 TSI 5,7 * 5,8 zł = 33,06 zł
    1,2 TDI 4,5 * 5,7 zł = 25,65 zł
    1.4 16V LPG 2,8 * 8 + 0,5 * 5,8 zł = 25,3 zł

    wychodzi że najwięcej pali TSI, ale jest również najtańsze.
    Koszt po przejechaniu 100 000 km:

    1.2 TSI 33060 + 45 500 = 78560 zł
    1,2 TDI 25650 + 53 600 = 79250 zł
    1.4 16V LPG 25300 + 49 150 = 74450 zł

    najdrożej wychodzi TDI, najtaniej gaz… gaz to jednak nic pewnego. Co wybrać w takiej sytuacji?

    • Irek pisze:

      bierz 1.4 16v LPG – wyjdzie drożej niż skalukowałeś bo pewnie będzie po drodze 10 regulacji po 50 zł, przeglądy droższe – 200 pln, wymiany filtrów 10 x 80 pln, wymiana reduktora = 300 pln, wymiana wtryskiwaczy = 300 pln czyli dodatkowo lekko jakieś 2000 pln więcej ale i tak się opłaci.
      do wynalazków TSI zaufania nie mam – czytałem wiele opinii (złych) na temat 1.4 TSI czy ten 1.2 jest lepszy? Nie sądzę. Z nowymi TDI-kami różnie bywa…

  2. Janusz pisze:

    Skoda Yeti 1.2 TSI spala na autostradzie, prędkość przepisowa 140 km/h, 10 litrów paliwa na 100 km. To ma być oszczędny silnik, tak? :/

  3. ZAK pisze:

    Kuzyn ma taki samochód, dokładnie Octavia 1.2 TSI pojechaliśmy nim nad morze i nie dojechaliśmy. Coś padło i przyjechała laweta. Na szczęście dostaliśmy zastępczy. Nie wiem co się stało chyba jakąś usterka w elektronice. Jedynie pozytywne co wiem o tym aucie to , że nie dolewa oleju. Między wymianami ubywa pół litra. Za to ja mam 1.4 TSI i dolewam raz na miesiąc.

  4. JapanCars pisze:

    VW robi turbodoładowane 1.2 85 KM a Toyota uzyskuje bezturbodoładowania 100 koni w Yaris 1.33 Dual VVTi. Nie ma jak to niemiecka technologia, prawda?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *