BMW i8 to sportowy samochód hybrydowy typu plugin. Pojazd posiada akumulator o pojemności 7.1 kWh przed liftem i 11,6 kWh po liftingu (I12 LCI). Posiada więc spory jak na hybrydę zasięg. Wersja przedliftowa potrafi przejechać na prądzie 20 km, po lifcie 30 km. Dla wielu osób więc samochód ten może służyć praktycznie jako samochód elektryczny.
BMW i8 a Tesla Model S
Osiągi BMW i8 są lepsze niż najsłabszych Tesli Model S, ale gorsze niż tych o bateriach 75 kWh i większych. Ceny niestety porównywalne. Do tego Tesla Model S jest wygodnym autem 5-cio osobowym a BMW i8 sportowym coupe 2+2. Natomiast w BMW i8 nigdy nie skończy się prąd podczas długiej podróży ponieważ nie jest to samochód elektryczny.
BMW i8 jest samochodem, który jest praktycznie pozbawiony bagażnika. Jego pojemność to zaledwie 133 litrów przed liftingiem 154 po liftingu.
Jak na samochód sportowy i do tego hybrydowy i8 jest stosunkowo lekkie. Waży tylko 1485 kg.
Silnik
i8 posiada trzycylindrowy turbodoładowany silnik spalinowy benzynowy 1.5 TwinPower Turbo o mocy 231 KM i dodatkowo elektryczny o mocy 131 KM.
Spalanie
Choć katalogowe zużycie paliwa wynosi 2 litry, jest ono mierzone według sprzyjających dla samochodów hybrydowych norm. W praktyce zużycie paliwa tego samochodu oscyluje w okolicach 5-6 litrów. Najlepszym dowodem „normalnego zużycia paliwa” jest zbiornik paliwa o pojemności 42 litrów. Gdyby ten samochód naprawdę palił 2 litry producent zamontowałby przecież zbiornik np 12 litrowy.
Znajomy kupił takie BMW, sprowadził z Niemiec. Wracaliśmy na dwa auta. I8 i moje E90 LCI 330dA + chip 290 KM / 600 Nm. Odczucia z jazdy były takie że E90 to komfortowy samochód przy każdej prędkości cicho i wygodnie. W tym i8 przy wysokiej prędkości głośno a przy niskich prędkościach kiedy działa silnik spalinowy słuchać jego niską kulturę pracy dość skutecznie zagłuszoną głośnym wydechem.