BMW serii 1 przeszło facelifting. Samochód nabrał bardziej dynamicznego kształtu, idąc odrobinę w kierunku serii 2. Na lifting zdecydowanie przyszedł najwyższy czas. F20 w takiej samej formie było produkowane od 2011 roku.
Trzycylindrowe silniki benzynowe oraz diesla
Zdecydowaną nowością są rzędowe, 3 cylindrowe silniki:
- 3 cylindrowy benzyniak w 116i o mocy maksymalnej zaledwie 109 KM
- 3 cylindrowe diesle w 116d oraz 116d EfficientDynamics legitymujący się mocą 116 KM
BMW serii 1 było, jest i będzie zawsze brzydkim kaczątkiem w stajni BMW. Sensowne modele rozpoczynają się od 2 coupe / seria 3. Modele, które naprawdę warto kupić zaczynają się od silników turbo R4, kiedyś od R6. Tak było jest i będzie że nie ma większego frajerstwa niż zakup najtańszego (do 100 – 150 tysięcy) markowego samochodu w którym płaci się tylko i wyłacznie za znaczek!
Jedyna zaleta tego śmiesznego BMW to całkiem pokaźny bagażnik mimo RWD.