BMW 114i

Maksymalny moment obrotowy 180 Nm dostępny już przy 1100 rpm a moc maksymalna osiągana przy 4000 obr/min – nowy silnik diesla? Nie to podstawowa jednostka benzynowa najmniejszego modelu BMW.BMW serii 1 produkowane od 2011 roku, to model oznaczony symbolem F20. Samochód jest drugą generacją udanej kompaktowej serii 1. Wizualnie od poprzednika różni się niewiele. Uwagę zwracają nowe przednie reflektory, w kształcie łzy nawiązujące do nowych modeli bawarskiego producenta.

Potężny moment obrotowy na niskich obrotach

Ciekawą jednostką napędową w tym modelu jest… podstawowa jednostka w modelu 114i. Pojemność tego silnika wynosi 1598 cm3. Nie od dziś wiadomo, że najwygodniejsze do jazdy są samochody, których moment obrotowy położony jest bardzo nisko. W tym modelu BMW wzięło sobie ten osąd głęboko do serca. 180 Nm dostępne przy 1100 rpm to naprawdę potężna wartość. Aby sobie uzmysłowić co to za moment obrotowy należy porównać go z 3 litrowym silnikiem V8 sprzed 2 dekad: M60B30, który dysponował 200 Nm przy 1100 Nm (nie był to jego maksymalny moment, ale chwilowy w tym miejscu). Silniki te słynęły z potężnej elastyczności. Można by więc powiedzieć że przy niskich obrotach moc tego niewielkiego silnika 1.6 odpowiada mocy V8 – wszystko dzięki TwinPower Turbo oraz Valvetronic.

Przez specyficzny przebieg mocy i momentu obrotowego, samochód, mimo niewielkiej mocy 102 KM, 100 km/h osiąga po 11,2 sek. Jest to wynik imponujący.

Warto zaznaczyć że ta jednostka napędowa nie ma pokazywać pazurów na wysokich obrotach, została ona stworzona dla kierowców ceniących moc na niskich obrotach.

Zużycie paliwa… godne malucha

Producent deklaruje średnie zużycie paliwa w tym modelu na poziomie 5.5 – 5.7 l / 100 km. W klasie samochodów kompaktowych, a mierzący ponad 4,3 metra model serii 1 małym kompaktem nazwać nie można, jest to wynik rewelacyjny.

Więcej danych technicznych w serwisie: BMW-TECH.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *