Czwarta generacja LPG inaczej zwana wtryskiem gazu, a to z tego powodu że wykorzystuje wtryskiwacze LPG w celu podawania gazu do cylindrów. Każdy cylinder ma jeden wtryskiwacz LPG, który otwiera się w optymalnym momencie, do podania gazu do silnika.
Instalacja tego typu wykorzystuje do obliczania ilości wtryskiwanego gazu komputer benzynowy samochodu. Pobiera z niego czas wtrysku i mnoży go przez odpowiednie mapy:
- mapa po ciśnieniu wtrysku
- mapa po temperaturze gazu
- mapa po temperaturze reduktora
- mapa po obrotach
Obecnie tego typu instalacja gazowa jest najpopularniejszą na rynku instalacją gazową. Nadaje się idealnie do wielu starszych oraz współczesnych samochodów z pośrednim wtryskiem benzyny. Stosowana jest również w samochodach z bezpośrednim wtryskiem paliwa ale w takim przypadku wymaga stosowania tzw. dotrysków benzyny, czyli jednoczesnego podawania benzyny oraz LPG podczas jazdy na LPG.
Tego typu instalacja dobrze wykonana oraz zbudowana w komponentów przynajmniej średniej półki gwarantuje brak spadku osiągów na gazie. Zużycie paliwa gazowego w stosunku do zużycia benzyny jest zwiększone zazwyczaj o około 20-30%. Wynika to z niższej kaloryczności gazu. Ze względu na obecnie niski koszt (w przypadku silnika 4 cylindrowego od 2500 zł – np. w PITECPOWER instalacje gazowe Poznań) i małą awaryjność ten rodzaj instalacji bardzo szybko się zwraca (dlatego jest najpopularniejszy). Największą jej wadą jest konieczność odpalania silnika na benzynie. Z tego też względu instalacja IV generacji nie jest polecana osobom które jeżdżą na bardzo krótkich odcinkach. Z tego również względu w samochodach z funkcją START & STOP bądź podobną i instalacja gazową IV generacji funkcja ta jest wyłączana.