DSG to dwu-sprzęgłowa skrzynia Volkswagena. Rozwiązanie to po raz pierwszy zostało zastosowane w Golfie R32.
Od strony technicznej są to dwie odrębne manualne skrzynie biegów, z dwoma sprzęgłami. Jeden komplet obsługuje biegi parzyste, drugi nieparzyste. Podczas zmiany biegów następuje rozłączenie sprzęgieł biegu, na którym jedzie aktualnie samochód i zaprzęgnięcie sprzęgła biegu, który ma zostać załączony. Bieg jest już w tym momencie „ustawiony” w tej drugiej skrzyni. To dlatego właśnie opóźnienie zmiany biegu jest tak niskie.
Użytkownik oczywiście nie steruje ręcznie załączaniem i rozłączaniem dwóch sprzęgieł – wszystko odbywa się w sposób automatyczny. Użytkownik ma natomiast możliwość ręcznego wyboru przełożenia. Z tego punktu patrząc jest to przekładnia manualna zautomatyzowana.
Pytanie do praktyków: jaka jest trwałość sprzęgła DSG?