Silnik 1.4 T-Jet to marzenie wielu kierowców. Jednostka ta w zależności od wersji wytwarza od 120 do nawet 170 KM spalając przy tym przyzwoite ilości paliwa.Silnikowi temu, również nie można odmówić braku elastyczności. Już przy 1750 obr/min osiąga 206 Nm, najmocniejsza wersja, również nisko bo przy 2500 obr/min wytwarza 250 Nm. Jest to wartość… typowego wolnossącego silnika o pojemności 3.0. Wszystko to sprawia że jazda samochodem wyposażony w 1.4 T-Jet jest prawdziwą przyjemnością.
Silnik ten stosowany jest mi w samochodach:
- Fiat Punto
- Fiat Linea
- Fiat Bravo
- Alfa Romeo MiTo
Chiptuning – czemu nie?
Jednostka tak jest podatna na chip tuning. Hamownia DYNAMITE z Katowic, proponuje zwiększenie mocy każdego T-Jeta o 25 KM. Przyrost mocy być może nie robi aż takiego wrażenia, ale dodatkowo po zmianie programu użytkownik uzyskuje dodatkowe 50 Nm – co jest bardzo odczuwalne podczas jazdy.
1.4 T-Jet występuje zarówno w wersji z pośrednim wtryskiem paliwa jak i bezpośrednim – 1.4 MultiAir 16v.
Posiadam Fiata Linea 120 KM 1.4, jeździ się naprawdę fajnie. Przy silniku nic nie robione, od nowości zrobione ponad 80 000 km. Kumpel ma TSi i już miał wymieniany rozrząd bo się łańcuch wyciągnął 🙂
Jednak jeśli ktoś liczy że samochód ten spali tyle co podaje producent, czyli 5.2 w trasie to albo jeździ cały czas 65 km/h na piątym biegu albo nie umie liczyć. Przy normalnej jeździe, czyli do 140 km/h na prostych, z wyprzedzaniem, auto pali 8 litrów… nie jest to mało, ale przynajmniej ma się trochę kucyków pod pedałem przyśpieszania.
U mnie Mondeo 1.8 16v pali 8 przy takiej jeździe więc albo coś ściemniasz albo to rzeczywiście paliwożerny silnik.
Mam do kupienia Bravo z tym silnikiem 180 000 km przebiegu. Przebieg jest pewny bo samochód od znajomego. Pytanie czy warto? Auto nie miało robionej uszczelki pod głowicą ani kapitalki. Boje się kosztów z drugiej strony cena atrakcyjna Golfa za tę cenę 1.4 TSI nie kupię…