Peugeot 406 Coupe

Peugeot 406 Coupe jest bardzo ciekawym samochodem typu coupe na rynku samochodów używanych. Pojazd wszedł do produkcji w 1997 roku, producentem 406 Coupe NIEJEST koncern PSA (koncern który produkuje prawie wszystkie modele Peugeot – w tym również zwykłe 406 w wersji kombi i limuzyna), lecz Pininfarina czyli włoska firma produkująca mi. Ferrari.
Samochód jest dłuższy o 6,5 cm od 406 w wersji sedan, miejsca w przodu są wygodniejsze, auto jest bardziej komfortowe, celem nie było stworzenie krótszej, kompaktowej wersji 406 lecz stworzenia auta 2 drzwiowego, bardziej prestiżowego niż podstawowa wersja nadwozia (limuzyna klasy średniej), czyli czegoś w stylu BMW serii 3 Coupe lub Mercedesa CLK.
Auto nie sprzedawało się zbyt dobrze – być może dlatego że klienci szukający coupe w tej cenie wybrali konkurencyjne samochody niemieckie. Produkcję zakończono w 2004 roku.
Samochód jest czteroosobowy, nadwozie 46 mm niższe od standardowej 406. Dużą zaletą pojazdu jest pojemność bagażnika która wynosi aż 390 litrów, czyli więcej niż niejeden pojazd kompaktowy.
Dziś najtańsze egzemplarze tego coupe można kupić za mniej niż 10 000 zł. W tej grupie cenowej dominują egzemplarze z przed 2000 roku i z najmniejszym, podstawowym silnikiem 2.0, jeśli zdarzy się silnik V6 to zazwyczaj mamy do czynienia z autem z automatyczną skrzynią biegów co w przypadku samochodów sportowych obniża ich wartość. Bogaty wybór samochodów znajdziemy w grupie cenowej do 15 000 zł, za takie pieniądze można kupić 406 coupe w dobrym stanie, z niskim przebiegiem i oryginalnym lakierem.
Głównym konkurentem na rynku samochodów używanych jest dla niego Ford Cougar. Za podobne auto japońskie, z podobnego rocznika, którym z pewnością można nazwać samochód Honda Accord Coupe musimy zapłacić znacznie więcej niż za 406 Coupe czy Cougara.

406 Coupe spalanie

2.0 16V automat 3.0 V6 24V manual 3.0 V6 24V 207 KM manual 2.2 HDi
Poza miastem 6.5 7.8 7.6 4.9
W mieście 12.3 14.7 14.1 8.8
Średnio 8.6 10.4 10.1 6.4

Peugeot 406 coupe opinie

Opinie na temat tego modelu są bardzo dobre, zabezpieczenia antykorozyjne lepsze niż w zwykłym 406. Należy oczywiście uważać na egzemplarze powypadkowe – jak w każdym używanym samochodzie. Nie należy przejmować się opiniami osób które nigdy z nim nie miały do czynienia i mówią że wszystkie auta francuskie są złe, bo awaryjne. 406 coupe jest jednym z lepszych samochodów Peugeota. Oto kilka opinii użytkowników z internetu:

Tomek: posiadam 406 od 3 lat, jest to wersja v6 3.0! Licznikowo na A4 jechałem nim max 255 km/h licznikowe. Samochód jest bardzo opływowy, jest cicho w środku. Awaryjność na średnim poziomie, nie ma tragedii ale czasami coś nawali, np. łożysko w kole huczy i trzeba zrobić. Jest dobra dostępność części zamiennych i niskie ceny, ostatnio musiałem zmienić tłumiki bo niestety już pogniły maksymalnie (auto jest z 1998 roku a tłumiki były seryjne!) za komplet zamienników polskiej firmy dałem… 250 zł. W wahaczu musiałem wymienić sam sworzeń, zapłaciłem za część 60 zł za sworzeń TRW i 50 zł za wymianę, wyszło mnie 110 zł, wg mnie ceny bardzo rozsądne. Jak miałem kiedyś Audi 80 to takie rzeczy mimo znacznie mniejszego silnika kosztowały podobnie, przy Audi z silnikiem 2.8 są to koszty już dość duże. Najlepsze jest wyposażenie, auto ma ESP – chyba każde 3.0 ma to w standardzie, dzięki temu ułatwione jest ruszanie na śliskiej nawierzchni a powiedzmy sobie szczerze nie jest to słabe auto 🙂

Monika: Mam 406 coupe 16v z 1998 roku, niby podstawowy silnik ale jak dla mnie mocy ma wystarczająco nawet do wyprzedzania. Samochód spala mi około 11 litrów benzyny w Krakowie.

21 thoughts on “Peugeot 406 Coupe”

  1. Znajomy ma takiego pegouta 2.2 HDI, diesel w tym samochodzie to absolutna porażka, przy bardzo spokojnej jeździe w trasie 70 km/h pali poniżej 6 litrów i to jest OK, ale jak się lekko pociśnie na autostradzie, wystarczy 150 km/h i mamy już 10 litrów na 100 km! A przecież coupe nie służy do wolnej jazdy a raczej do jazdy – jak jest dobra droga – ile wlezie. Jak kupować 406 coupe to tylko BENZYNA. Dla chcących zaoszczędzić: na szczęście duży bagażnik pozwala spokojnie schować tam butlę gazową a spróbujcie to samo zrobić np. w Oplu Tigrze 🙂

  2. Wreszcie opisujecie moją ulubiona markę! Peugeoty zawsze mi się podobały, zwłaszcza te sportowe, czekam na jakiś fajny opis 206 CC, czyli to 206 ze składanym elektrycznie dachem 🙂

  3. Wiem że to zabrzmi trochę dziwnie ale w sobotę byłam… na spotkaniu z chłopakiem który miał 406 coupe, nie była to jakaś randka tylko odwiózł mnie z dyskoteki do domu, no i oczywiście zajechał nad jakieś jeziorko – ściema że musi wysłać sms a nie chce stać na drodze… znam takie numery ale ok 😀 Samochód w środku bardzo ładny, to była wersja po lifcie, skórzane siedzenia… w których nie działa podgrzewanie bo się zepsuło – to nie zrobiło wrażenia. Silnik ładnie się wkręca bo to było 3.0, tak naprawdę nie jechałam jeszcze w samochodzie który tak ładnie przyśpiesza, jednak przy dużych prędkościach rzędu 160 km/h auto jest bardzo głośne. Ogólnie na plus zaskoczyła mnie ilość miejsca w środku. Zawieszenie dość komfortowe, najciekawiej jednak auto wygląda z zewnątrz. Spalanie mnie nie interesowało bo w końcu to nie ja płaciłam 😀 Ale przy tej jeździe pewnie z 15 litrów spalił.

  4. A mi się 406 coupe jak zresztą każde inne 406 NIE PODOBA, najładniejsze coupe za tą kasę to FORD COUGAR!!

  5. W 406 coupe najlepszym silnikiem jest to starsze 3.0 190 KM, nie polecam 3.0 v6 207 km kolega kupił i ciągle jakieś problemy z tym silnikiem, samochód ma bardzo skomplikowany układ wydechowy, TRZY katalizatory i CZTERY sondy lambda! Jest się co psuć! Jak kupisz auto 10 letnie na pewno coś z tego będzie do wymiany, samochód nie chce jeździć bez katalizatora a każda jedna uszkodzona sonda to wzrost spalania i pogorszenie osiągów natomiast sąsiad ma 3.0 190 KM w sedanie 406 i nie ma żadnych problemów z tym silnikiem w mieście (w Warszawie) spala mu 14 litrów co jest dobrym wynikiem jak na tę pojemność.
    Ogólnie autko jest super, sam planuje takie kupić po wakacjach, myślałem nad BMW ale E46 jest teraz tak popularne że aż wstyd tym jeździć, co prawda coupe aż tyle nie ma ale w cenie poniżej 20 tyś złotych są tylko małe silniki lub duży silnik i automat a automat w coupe to porażka. Ciekawym samochodem jest także Mercedes CLK i to jest jedyna mocna konkurencja 406 coupe (nie jeździe tego tak dużo jak e46), jak ktoś ma na sprzedaż jakieś ładne 406 coupe to wklejajcie linki.

  6. Fajnie że wreszcie na dodaj-gazu pojawił się dziś Peugeota a nie tylko BMW i inne niemieckie marki. Niemieckie auta nie są złe ale są drogie a żyjemy w Polsce gdzie niestety zarobki nie nadążają nawet za cenami benzyny i ludzi u nas nie stać na drogie samochody… niestety 🙁 Ale Peugeoty też są fajne a nie które nie są aż takie drogie.

  7. To jest jedno z najładniejszych aut jakie znam, mój brat ma takie. Niestety ciężko się nim parkuje bo jest strasznie długi 🙁 Choć by się nie wydawało. Na niski przód trzeba uważać przy krawężnikach, niestety raz pożyczyłam od niego to autko i okazało się że muszę potem oddać 500 pln za naprawdę zderzaka 🙁 Ale w sportowych samochodach to normalne, trzeba bardzo uważać. Zaletą jest duża ilość miejsca z tyłu, spokojnie mogliby tam zrobić 3 normalne miejsca wtedy byłoby to auto 5-cio osobowe a nie 4-ro. Czasami brakuje więc dodatkowego miejsca. Aha i auto ma kontrolę trakcji czy coś takiego dzięki temu łatwo mi się nim jeździło w zimie po śniegu – łatwiej niż moim małym samochodzikiem który ma o wiele słabszy silnik.

  8. Cos widze ze duze zainteresowanie kobiet tym samochodem, czy ktos zareklamowal serwis na forum malowania paznokci? 😀 Bo cos to dziwne jak na tak malo popularne auto, chyba ze w innych miastach jest ich wiecej? U mnie w lomzy nie ma chyba zadnego – moj bedzie pierwszy 😀

  9. A mi się to auto nie podoba. wygląda jak zwykłe 406 które można kupić za śmieszne 7 tyś złotych, tył i przód jest ten sam.

  10. ted-„A mi się to auto nie podoba. wygląda jak zwykłe 406 które można kupić za śmieszne 7 tyś złotych, tył i przód jest ten sam” Chłopie może przestań pić albo zmień dilera skoro dla Ciebie tył i przód coupe jest ten sam co w sedanie…matrix, nie zgodzę się z Tobą, mam coupe 3.0 V6 i pali mi przy jeździe dynamicznej mieszanej miasto trasa 12 litrów i to gazu. Nie mówiąc juz o tym że silnik choc ma jż 13 lat i przebieg 180.000 to wciąż jeździ na pełnym syntetyku i nie bierze kapki oleju…Auto mam 2 lata, zrobiłem 25 tysięcy i jedyne co wymieniałem to Koncówki drążków i sworznie, ale to przez nasze kochane drogi. Jezda nim to wciąż dla mnie duża przyjemność, no i przyciąga wiele spojrzeń mimo swego wieku 😉

    1. 2 lata i 25 000 km to niewiele żeby powiedzieć coś o aucie, w normalnych samochodach z silnikiem się nic nie robi przy takim przebiegu tylko wymienia olej i może filtr powietrza. Ile zapłaciłeś za to swoje V6?

  11. ted ja przod i tył ten sam jak od kazdej 406stki proponuje denka od butelek z cola zamienic na okulary. 406 coupe zostalo zaprojektowane przez panaPinifarine czlowieka ktory zaprojektowal Ferrari F3 serie i na tym aucie 406 coue bazuje

  12. Ja kupiłem sobie 406 coupe 2.2 hdi z 2001 z padnietym (tylko niby to ) komputerem silnika , objawia sie to ze silnik kreci przez rozruszik wszystko chodzi lecz nie chce odpalic 🙁 po wymianie nowego komputera silnika było to samo dalej nie chce zapalic , wszystko było juz sprawdzane typu cisnienie pompy , wtryski itp , nie wiemy co dalej z nim robic … prosił bym o pomoc, jesli by sie ktos na tym znał , lub miał z takim czyms stycznosc .

  13. Miesiac temu kupilem Peugeota 406 coupe z silnikiem benzynowym 2,2 litra 160 KM.
    Super samochod!!!! Mam tez mercedesa C 180, ale wole 406. Codzi wspaniale, przyczepnosc niezawodna, malo pali o osiagi zadowalajace. 406 coupe zaliczam do klasykow. Jest ich malo. wyprodukowano tylko 107 631 egzemplarzy.

    1. mi też się wydaje że 406 będzie klasykiem za kilka lat – ale czemu nie brałeś tego nowszego 3.0 207 KM? To dopiero fajne auto – 160 KM w 406 to ani ekonomia ani sport. Jak jeździsz dużo mogłeś brać HDi.

  14. mam peugeota 406 3,0 v6 jestem kobietą ale jazda super nawed i po miastach moze orientuje sie ktos ile sterownik do takiego lpg moze byc bo przy jezdzie 150 zaczyna mi podszarpywac na gazie i zdaza sie jak redukuje przygasnac

    1. Fachowcy odradzają gaz do tego auta. Ciagle coś się ponoć dzieje z silnikiem – to przegrzewa, to wyrzuca błędy. Jest to spólna argumentacja gazowników z którymi rozmawiałem. Mój mechanik nawet zdejmował raz gaz z bliźniaczej V6ki Citroena ponieważ auta nie szło ustabilizować. Dlatego i ja się na gaz nie zdecydowałem. Z niezmienianym silnikiem nigdy mi się nic nie działo, uważam że akurat to w tym aucie jest bardzo udane. Jeżdżę od 7 lat 406ką coupe V6 3.0l 207 KM z 2001r. Pozdrawiam

  15. Blisko rok użytkuję wersję 3.0 207 KM – po modyfikacjach wydechu mam trochę więcej ,ale to nie jest ważne. Auto nietuzinkowe, to fakt, czy innym się podoba? Być może, a jeżeli o mnie chodzi ,to cały czas mi się podoba(miałem wiele wózków, widłowy też) Doskonały silnik, nie ma mowy o gazie (dobry gaz ,to 5 tyś do wydania) mówiąc wprost nie czuję tematu. Silnik 3.0 w benzynie ,to optymalny silnik do Coupe. Spalanie? przestałem patrzeć – cały czas mam frajdę niesamowitą z jazdy szczególnie jak włącza się system zmiennych faz rozrządu. Auto cudowne na trasy-jest tempomat. Polecam 406 Coupe, piękne i niebanalne auto – wrażenia z jazdy bezcenne.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *