Silniki dwusuwowe przy tej samej pojemności co czterosuwowe uzyskują więcej mocy, ważą mniej. Mają jednak zasadniczą wadę: wyższe spalanie. Di Tech to silnik dwusuwowy firmy Aprilia zaprezentowany w 1998 roku. Zasadniczą zmianą jest wprowadzenie wtrysku paliwa zamiast gaźnika. Pozwala to zmniejszyć zużycie paliwa o prawie połowę. Dodatkowo zmniejsza się zużycie oleju. Zaletą tych silników jest także fakt że seryjne 50 ccm3 z silnikiem Di Tech osiągają większą moc niż te na gaźniku. Typowe spalanie Aprilia Ditech to 2,2 – 2,5 litra.
Są także wady tego rozwiązania:
- praktycznie brak części tuningowych przez to po tuningu silnik na gaźniku jest mocniejszy niż Di Tech (ale pali dwa razy więcej)
- wyższe koszty naprawy w przypadku awarii
Kolega miał Ditech-a i ciągle miał problemy z tym silnikiem, włożył kilkaset pln a końca nie widać…