Objawy
Podstawowy objawem ślizgającego się sprzęgła jest brak wzrostu prędkości samochodu przy jednoczesnym wzroście obrotów silnika podczas naciskania pedału gazu. Oczywiście dzieje się to przy puszczonym sprzęgle podczas jazdy na biegu. Innymi słowy samochód z puszczonym pedałem sprzęgła zachowuje się tak jakby miał go lekko wciśnięty.
Z czasem sprzęgło zaczyna ślizgać coraz bardziej – na początku prawie niewyczuwalnie. Różna jest trwałość sprzęgła. Bardzo wiele zależy od tego gdzie samochód jeździ: na autostradzie sprzęgło nie zużywa się prawie wcale a zużywa się bardzo mocno podczas jazdy miejskiej (ruszanie, zmiana biegów). W przeciętnym cyklu jego trwałość wynosi około 100 000 km, ale jest znacznie krótsza jeśli samochód jest używany tylko w mieście. Również agresywne ruszanie sprzyja szybszemu zużyciu sprzęgła.
Czasami jednak zdarza się że nawet nowe sprzęgło ślizga? Jakie mogą być tego przyczyny?
Ślizgające sprzęgło niekoniecznie musi oznaczać jego zużycie, czasami zdarza się że olej w jakiś sposób dostaje się do sprzęgła powodując jego poślizg. Po rozbiórce sprzęgła mechanik jest w stanie to ocenić.