Posiadanie zawieszenia pneumatycznego oznacza wyższy komfort jazdy oraz stały prześwit – niezależny od obciążenia. Niestety, w perspektywie dłuższego okresu eksploatacji bardzo prawdopodobne jest uszkodzenie zawieszenia, a wtedy konieczna jest jego naprawa.
Uszkodzone zawieszenie pneumatyczne objawia się nieprawidłową wysokością nadwozia: „opadnięciu” jednego osi, strony samochodu bądź zawieszenia tylko jednego koła.
Uszkodzenie miechów pneumatycznych
Najczęstszą przyczyną uszkodzenia są zużyte miechy pneumatyczne. Ich wymiana nie jest trudna, szczególnie jeśli mowa o tylnej osi. Oczywiście miecha pneumatycznego nie wymieni raczej osoba, która nie potrafi nawet wymienić klocków hamulcowych, ale kierowca, który potrafi wymienić już tarcze i klocki z pewnością da radę również z miechem pneumatycznym.
Uszkodzenie kompresora
Kompresory zawieszeń pneumatycznych są z reguły dość trwałe. Nie jest jednostkowym przypadkiem, przypadek w którym bez zarzutu pracuje 20 letni kompresor zawieszenia. Jeśli jednak wystąpi awaria, kompresor nie podlega naprawie: musimy kupić nowy. Bądź – duże ryzyko – używany.
Uszkodzenia czujników poziomu
Niekiedy czujniki uszkadzają się wskutek jazdy w terenie, kiedy to ramie czujnika zostaje fizycznie oderwane przez błoto czy rośliny. Czasami dochodzi do ich pęknięcia i wewnętrznego zalania. Posiadając interfejs diagnostyczny dość łatwo jest zdiagnozować uszkodzenie czujnika.
Uszkodzenia elektroniki
Uszkodzenia elektrozaworów czy samej elektroniki sterującej są chyba najtrudniejsze w naprawie, choć wcale nie koniecznie kosztowne w naprawie. Nie mniej jednak właśnie w przypadku awarii elektroniki trudno ocenić kiedy naprawa zawieszenia pneumatycznego zakończy się sukcesem.