ZX Auto Grandtiger – czyli ciekawy i tani pickup

ZX Auto Grandtiger to bardzo ciekawy samochód chińskiego producenta samochodów osobowych ZX Auto. Samochód ten to typowy pickup z dwoma rzędami siedzeń, samochód tego typu jak Dodge Ram 1500, czy ze znacznie bardziej przyziemnych samochodów Nissan Navara. Samochód prezentuje się bardzo ładnie. Moim zdaniem wygląda bardziej zgrabnie i ładniej niż Navara lecz niestety trochę mniej ciekawie niż Dodge Ram który jest moim ideałem na rynku pick-upów.

Niezłe osiągi

Najmocniejszy silnik diesla posiada 170 KM o moment obrotowy 392 NM. To nie tak mało, samochód nie jest także bardzo ciężki. Waży 1860 kg. Producent co prawda nie podaje przyśpieszenia od 0 do 100 km/h lecz można się spodziewać że samochód z manualną skrzynią biegów o tym stosunku mocy do masy osiągnie 100 km/h po około 11-12 sekundach. To niezły wynik jak na pickupa. Prędkość maksymalna pojazdu powinna natomiast oscylować w okolicach 160 km/h co niestety powoduje że jadąc nim 140 km/h autostradą jedziemy już praktycznie na maks możliwości samochodu.

Spalanie

Zużycie, cykl miejski, l/100km: 11,5
Zużycie paliwa średnie, l/100km: 8,8

Cena

Cena tego pojazdu wynosi około 60 000 – 70 000 zł brutto w zależności od wersji.

Samochód z całkowitym odliczeniem VAT

Dużą zaletą kupując ten samochód na firmę jest możliwość całkowitego odliczenia podatku VAT i dochodowego zarówno od zakupu jak i od paliwa. Oznacza to że praktycznie kupując ten samochód w salonie za 65 000 zł po odliczeniu zysków podatkowych kosztuje on nas około 45 000 zł. Możliwość odliczenia kosztów paliwa przez powiedzmy 100 000 km użytkowania daje nam oszczędność podatkową z samego podatku VAT (gdyż dochodowy można by i tak odliczać na każdy inny „zwykły” samochód) rzędu 10250 zł.

3 thoughts on “ZX Auto Grandtiger – czyli ciekawy i tani pickup”

  1. 65 000 zł to nie jest w Polsce tanie auto. Auto za 65 000 zł kupuje człowiek którego miesięczny dochód to około 7000 zł kto tyle zarabia oprócz związkowców JSW???

  2. jasne, zgadzam się z przedmówcą….jeśli mówić o tanim aucie cena powinna oscylować w okolicach 30-40tys. jeszcze przed odliczeniem VAT-u bo chodzi raczej o to by mógł go kupić przeciętny Polak, tak?a nie tylko podmioty gospodarcze…a nawet – kto prowadząc chociażby średnią firmę kupi takie auto które jest w dodatku niesprawdzone na naszym rynku?mówię tu oczywiście o awaryjności…pamiętamy jeszcze chociażby nasze polskie Lubliny które mimo swojej użyteczności okazały się totalnym ciągle psującym się niewypałem :(( wydaje mi się że już bardziej konkurencyjnym autem jest indyjska TATA którą nową kupimy już za 40tys.!

  3. ZX Grand Tiger to taka podróba pick-upa jak i Tata Xenon. Z 16 sprzedanymi wozami (po jednym na województwo) furrory nie robi. Japońska konkurencja choć droższa jednak sprzedaje się lepiej. Grand Tiger raczej zdechnie z braku amatorów na niego i niewiele. tu pomoże sympatyczny inspektor policji Orest Możejko z Sandomierza. Faktem jest to, że Grandtigera napolskich drogach nie uświadczysz, podobnie jak i produkowanego tuż za ścianą dostawczaka o dziwacznej nazwie Pasagon.

Skomentuj Tomek G. Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *