Volskwagen ID.3 – nadchodzi elektryfikacja grupy VAG

W połowie 2020 roku wejdzie do sprzedaży Volskwagen ID.3. Samochód ten nie będzie specjalnie drogi ani szybki. Ma za to zaspokoić wszystkie potrzeby konsumentów i zelektryfikować Unię Europejską tak samo jak Volkswagen Typ 1 zmotoryzował Niemcy. Do stworzenia tego pojazdu Volkswagen stworzył specjalną platformę dla pojazdów elektryczny o oznaczeniu MEB. Oznacza to, że na stworzeniu jednego modelu się nie skończy: po ID.3 wejdą do sprzedaży samochody oparte o tę samą platformę ale w innych wersjach nadwoziowych.

Pogromca Nissana Leafa

ID.3 – fot. volkswagen.pl

Łatwo zauważyć, że ID.3 uderza w rynek, w którym obecnie króluje Nissan Leaf. Wspomniany Leaf to auto kompaktowej kosztujące około 150 tysięcy złotych.  Taki sam ma być ID.3, choć trochę krótszy niż Leaf ma kosztować podobnie bo 30 – 40 tysięcy EURO.

Obecnie Leaf jest najpopularniejszym samochodem elektrycznym w wielkich miastach. Jest stosowany mi. przez taksówki kursujące z krakowskich Balic.

Napęd RWD

Ponieważ ID.3, a właściwie platforma MEB, jest stworzona całkowicie od nowa zastosowano w niej tylny napęd. Znawcy motoryzacji doskonale wiedzą, że ten rodzaj napędu ma znaczną przewagę nad napędem przednim a w samochodach elektrycznych ten drugi już tak znacznie nie upraszcza konstrukcji jak w przypadku aut spalinowych.

Tylni napęd będzie zapewne swoistym „dopalaczem” w sprzedaży ID.3 ponieważ samochód ten będzie najtańszym pełnowymiarowym autem z takim napędem. Wnioski z tego faktu można wyciągnąć co-najmniej dwa: każdy klient, który poprowadzi ID.3 stwierdzi, że „ten ID.3 jeździ jakoś lepiej” więc czym prędzej go kupi. Drugi to taki, że BMW zrezygnowało właśnie z tylnego napędu w serii 1. Do tej pory był to jedyny kompakt na rynku posiadający napęd RWD. A nie od dziś znanym jest faktem iż Niemcy to naród, który potrafi dogadać się między sobą.

Nadchodzi elektryfikacja Europy

Tak samo jak Garbus zmotoryzował Niemcy, Golf i Passat spopularyzował turbodiesle w samochodach osobowych, następnie VAG spopularyzował wtrysk bezpośredni w silnikach benzynowych tak i kolejne dziesięciolecie będzie dziesięcioleciem elektrycznych VAG-ów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *