1.4 TSI to coraz częściej widywany znaczek na tylnej klapie wielu samochodów. Silnik ten stosowany jest w:
- Volkswagen Golf, Jetta, Tiguan, Scirocco, Golf Plus, Passat, Polo, Sharan, Eos, Touran
- Skoda Octavia, Fabia, Superb, Fabia, Yeti
Występuje w kilku wariantach mocy:
- 122 KM
- 125 KM
- 150 KM
- 160 KM
1.4 TSI należy oczywiście do rodziny silników TSI, czyli turbodoładowanych motorów z bezpośrednim wtryskiem paliwa wykorzystującym spalanie uwarstwionej mieszanki.
Silnik 1.4 TSI to zmodyfikowana jednostka FSI typu EA 111 (1.4 FSI 90 KM oraz 1.6 FSI 115 KM).
I warto zwrócić uwagę na to, że jest to bardzo awaryjny motor. Szczególnie problematyczny jest rozrząd, który z powodu wady konstrukcyjnej potrafi dostarczać problemów już przy kilkunastu tysiącach km. Wymiana to kilka ładnych tysięcy, bo jest na łańcuchu.
60 000 km przejechane i żadnej awarii – VW Tiguan 1.4 TSI 160 KM
Czy to 1.4 TSI można założyć gaz?
Posiadamy w ofercie instalacje STAG 400 DPI, dedykowaną do 1.4 TSI.
124 tys i wymiana łańcucha oraz zaworów które zostały pourywane ;/