Wymiana paska rozrządu to okresowa czynność jaką zaleca się przeprowadzać co kilkadziesiąt tysięcy km (zazwyczaj od 40 000 do 90 000 km) lub (jeśli upłynie szybciej) kilka ( 5 – 8 ) lat.
Pasek rozrządu wymieniamy ze względu na zużycie materiału z którego jest wykonany pasek oraz zużycie łożysk i sprężyny napinacza. W większości współczesnych samochodów silniki posiadają rozrządu kolizyjne co oznacza że w przypadku zerwania się paska rozrządu następuje uszkodzenie silnika.
Jeśli nie znamy dobrze budowy silnik w swoim samochodzie wymianę paska rozrządu zdecydowanie lepiej zlecić warsztatowi specjalizującemu się w danej marce: złe założenie paska również może doprowadzić do uszkodzenia silnika lub pogorszenia jego pracy (obniżenie osiągów, zwiększenie spalania, falowanie obrotów, trzęsienie silnikiem).
Najlepiej kupować BMW – wszystkie są na łancuchu nie ma z nimi problemów. Używany samochód z paskiem klinowym to wydatek 600 zł (proste R4 z 2 zaw na cylindrer) – 3000 zł (V6, 24V) na dzień dobry.