Range Rover L322

Range Rover L322, czyli po prostu „Range Rover III” to samochód, który stanowi alternatywę dla niemieckich i amerykańskich luksusowych SUV-ów. Cechą charakterystyczną tego pojazdu jest zachowanie klasycznego wyglądu. Ten SUV nie udaje – w przeciwieństwie do BMW 5 – że będzie dobrze jeździł po asfalcie. Nie uległ również tendencji przesadnych krągłości jak Mercedes ML. L322 jest zresztą autem dużo większym niż wspomniani konkurenci. Dodatkowo to auto, które mimo dużego komfortu jazdy pozostało prawdziwą terenówką. Jedynym SUV-em, który mógłby konkurować pod względem charakteru i wielkości z L322 jest Toyota Land Cruiser. A sam fakt stwierdzenia, że można być konkurentem legendarnego Land Cruisera sprawia, że poprzeczka została ustawiona bardzo wysoko.

10 lat produkcji z niemodną karoserią

Kiedy L322 wchodził na rynek w 2002 roku świat był zafascynowany stylistyką BMW serii 5. Nowy Range Rover nie chciał jednak wyglądać nowocześnie. Nie przeszkodziło mu to jednak w byciu nowoczesnym. A cechy te pozwoliły mu na produkcję aż przez 10 lat! Dla porównania Fiat Panda II generacji (ten produkowany w Tychach), który wydaje się być autem produkowanym bardzo długo, był produkowany jedynie 9 lat.

Range Rover z silnikiem od BMW

Nie jest nowością, że Range Rover korzystał (w nie których wersjach silnikowych) z motorów BMW. W przeciwieństwie jednak do Freelandera pierwszej generacji, który „wybrał sobie” z palety BMW jeden z najgorszych silników BMW w historii (2.0 diesel M47); w L322 zastosowano jedne z dwóch najlepszych motorów BMW:

  • 3.0 diesel M57
  • 4.4 V8 benzyna M62

Zawieszenie pneumatyczne

W L322 występowało zawieszenie pneumatyczne i to na wszystkich 4-rech kołach. To żadna nowości. W zawieszenie pneumatyczne był już wyposażony jego poprzednik P38A. Koszty serwisu zawieszenia pneumatycznego w Range Roverze to jedna z wielu rzeczy, które potrafią sprowadzić pasjonata tego samochodu na ziemię. Jeden miech do Range Rover L322, na przednią oś kosztuje ponad 1000 zł.

Spalanie

Przeciętny zjadacz chleba kupujący używane L322 najlepiej zrobi jeśli wybierze wersję benzynową wyposażona w LPG. Chyba, że ktoś kupuje samochód wyłącznie do celów kolekcjonerskich. Samochód waży 2,5 tony i ma prawie 5 metrów długości a do tego jest nieaerodynamiczny i wysoki (w okolicach 190 cm). Musi spalić swoje. W cyklu mieszanym, podczas spokojnej jazdy 14 litrów benzyny i 10 litrów ON trzeba uznać za normalne. Z tego punktu widzenia 18 litrów LPG wygląda dużo ładniej.

Zakup

Przed zakupem L322 warto zastanowić się czy potrzebujemy naprawdę tak dużego SUV-a. Jeśli często przewozimy dużo bagażu a do tego potrzebny nam samochód o dobrych właściwościach terenowych a do tego luksusowy ten samochód będzie idealny.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *