Renault Talisman

Renault Talisman to pojazd produkowany od 2016 roku. Talisman to formalnie rzecz biorąc następca Renault Laguny. Renault utrzymuje jednak, że to całkiem nowy samochód, w stylu Vel Satisa i Avantime. Samochód ten można uznać również za następcę Renault Latitude, gdyż w rozmiarowo Talisman mieści się pomiędzy Laguną III a Latitute a produkcja obydwu tych modeli wygasła wraz z wprowadzeniem na rynek Talismana.

Renault Talisman - fot. Renault
Renault Talisman – fot. Renault

Talisman jest sprzedawany również pod nazwą Samsung SM6 i produkowany jest w dwóch fabrykach. Jedna mieści się we Francji druga w Korei Południowej.

Wszyscy klienci czekali na Renault Laguna IV, takiego samochodu jednak nigdy nie będzie. Zamiast niego jest Renault Talisman.

Renault Talisman już kiedyś był…

Sama już nazwa Talisman była już zastosowana dla limuzyny na bazie Samsunga SM7 w 2013.

Samochód produkowany jest w dwóch wersjach:

  • 4 drzwiowy sedan
  • 5-cio drzwiowe kombi

Samochód bazuje na Renault Espace V. Wersja sedan posiada ogromny 610 litrowy bagażnik.

Silniki

  • benzynowe 1.6 TCe o mocy 150 oraz 200 KM
  • przestarzały diesel 1.5 dCi o mocy 110 KM
  • diesle 1.6 dCi o mocy 130 KM oraz 160 KM

Talisman 1.5 dCi

Najtańsza wersję silnikową stanowi Talisman 1.5 dCi 110 KM. Jest tańszy niż samochody z 1.6 TCe pod maską. Dodatkowo ta najtańsza wersja silnikowa występuje jedynie w najniższej wersji wyposażenia Zen.

Mimo przestarzałej konstrukcji zużycie paliwa w Talismanie 1.5 dCi 110 KM (średnio 3,6 l / 100 km) jest niższe wg danych katalogowych niż spalanie 1.6 dCi (średnio 3,9 l / 100 km).

Skrzynie biegów EDC

Zasadniczą rewolucję technologiczną względem poprzednich modeli stanową występujące w Talismanie dwu-sprzęgłowe, 6-cio i 7-mio biegowe skrzynie biegów EDC.

  • 7-cio biegowe EDC są w wersjach z silnikiem 1.6 TCe i w Talismanach z tym motorem nie znajdziemy skrzyni manualnej!
  • 6-cio biegowe EDC znajdziemy w Talismanie 1.6 dCi, w przypadku słabszego wariantu 130 konnego dostępna jest również 6-cio biegowa skrzynia manualna a w przypadku mocniejszego wariantu – 160  KM – skrzynia EDC jest również jedyną możliwą opcją

Niestety nawet producent w danych technicznych – na przykładzie wersji 1.6 dCi 130 KM – chwali się, że zużycie paliwa ze skrzynią EDC jest wyższe niż z tradycyjnym „manualem” o około 8%. Nieco korzystniej zapewne wyglądałoby to w przypadku 7-mio biegowej skrzyni stosowanej z silnikami 1.6 TCe. Być może inżynierowie Renault sprawdzili to i uzyskali podobne wyniki dlatego nie ma wersji 1.6 TCe ze skrzynią manualną. Oczywiście zużycie paliwa ze skrzynią EDC i tak będzie niższe niż w klasycznych automatach, takich jakie były montowane w Lagunie III generacji.

Technika, wyposażenie

Talisman standardowo wyposażony jest w układ odzyskiwania energii podczas hamowania (Energy Smart Management).

Dla zwiększenia komfortu jazdy najwyższa wersja wyposażenia Initiale Paris posiada w układ Electronic Damper Control (elektroniczne regulowana siła tłumienia amortyzatorów).

W celu zapewnienia lepszego prowadzenia na łukach wersja Initiale Paris posiada również system System 4 kół skrętnych 4CONTROL.

Powyższe systemy można zakupić jako opcje w „prawie najwyższej” wersji wyposażenia: Intens. W niższych są one niedostępne.

Albo LED albo żarówki halogenowe

Dwie najwyższe wersje wyposażenia posiadają reflektory Full LED Pure Vision. Reflektory ksenonowe nie są oferowane. Talismany bez świateł LED posiadają zwykłe żarówki halogenowe.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *