Produkowane od 2014 roku Porsche Macan wydaje się być pierwszym modelem Porsche od wielu lat, który po latach będzie kosztował kilkadziesiąt a nawet kilkanaście tysięcy i ucieszy swoją sprawnością również mniej zamożnych kierowców. Dlaczego?Być może dla młodszych czytelników „Porsche” i „samochód za kilkanaście tysięcy” brzmi sprzecznie, ale starsi zapewne pamiętają o tanich sportowych Porsche 924, 944. Te modele – podobnie jak Macan – bazowały w dużej mierze na popularnych Volkswagenach. A co takiego Porsche Macan dziedziczy z grupy VAG? Całkiem sporo…
Silnik: 2.0 TFSI
Podstawowym silnikiem w Porsche Macan posiada 4-ro cylindrowy silnik 2.0 TFSI. Silnik jest bardzo dynamiczny. Rozpędza ważący 1770 kg samochód w 6,7 sekundy do 100 km/h. Przy spokojnej jeździe zużywa 10 litrów na 100 km a to już mniej więcej zakres popularnego niegdyś w Polsce Cherokee w dieslu.
Zawieszenie
Zawieszenie Macana pochodzi z Audi Q5, a to dzieli wiele elementów z Audi A4 i A5. Gdy samochód będzie nastoletni będzie z pewnością to ułatwiało jego serwis. W Macanie spotkamy opcjonalnie zawieszenie pneumatyczne. Wszystko jednak wskazuje na to, że nie będzie większego problemu z jego serwisem (nie będziemy skazani na oryginały). Już dziś firma Bilstein oferuje miech Porsche Macan poza salonami ASO.
Cayenne a Macan?
Sceptycy powyższej teorii stwierdzą, że cały ten artykuł nie ma sensu ponieważ Cayenne się zupełnie nie przyjął. Tak, ale:
- Cayenne cechował się niższą sprzedażą
- Cayenne posiadał w standardzie silnik V6, najlżejsze wersje ważyły 2160 kg
- Cayenne mierzył prawie 4,8 m, podczas gdy Macan nie całe 4,7 m przy czym samochody od tego czasu znacząco urosły
Lepszy w serwisowaniu V6 z Cayenna do którego nawet gaz da się założyć niż wysione 2.0 TFSI z Macana
Ta, ciekawe kiedy kupuję używanego Macana za 40000 zł? Za 10 lat będzie to możliwe?