Produkowany od 2006 roku następca popularnego 206 urósł w stosunku do poprzednika i wygląda znacznie nowocześniej. Duży wlot powietrza jest charakterystyczny dla nowszych modeli Peugeota. W 207 poprawiono tylne zawieszenie i naprawa tylnej belki nie jest już konieczna po kilku latach użytkowania.
Nowszy model Peugeota jest sporo cięższy niż starsze 206. Z tego względu nie polecamy najsłabszego silnika 1.4 75 KM. W 207 znajdziemy, oprócz jednostek znanych z 206 nowe turbodoładowane benzynowe silniki THP. Nie polecamy jednak zakupu 206 THP z dużym przebiegiem z niewiadomego źródła. W przypadku zakupu używanego 207 najlepszym silnikiem jest 1.6 109 lub 120 KM (z systemem zmiennych faz rozrządu VTi).
Rekord sprzedaży w 2007
W 2007 207 było najczęściej kupowanym samochodem klasy B w europie, oraz drugim najczęściej kupowanym samochodem zaraz po bardzo popularnym Golfie.
Wysoki poziom bezpieczeństwa
207 charakteryzuje wysoki poziom bezpieczeństwa. W Euro NCAP uzyskał aż 5 gwiazdek.
Lifting 2009
W czerwcu 2009 miał miejsce liftingu pojazdu.
207 Kombi
207, podobnie jak starszy 206, występuje w wersji bardzo krótkiego kombi.
207 CC
CC to wersja 207 ze składanym do bagażnika dachem. Samochód ma z tyłu tylko 2 miejsca – w odróżnieniu od innych wersji 207.
W 2008 roku 207 został zastąpiony przez 208.