Wydawać by się mogło że pojazd z silnikiem 50 ccm3 nie może być mocny. Nie jest to jedna do końca prawda w przypadku stuningowanych dwusuwów o pojemności fabrycznej, nominalnej 50ccm3. Stuningowane 50-tki 2T mogą posiadać moc nawet w okolicach 10 KM. To jednak jeszcze nie koniec. Istnieje wiele kitów do zwiększenia pojemności skokowej. Dzięki temu mały, słaby motorek może zmienić się w pogromce 125-tek (oczywiście tych 4T bez tuningu) i osiągnie prawie 20 KM mocy. Przykładem takiego silnika jest AM6.
MOCNY to on może być ale SILNY z pewnością nie. W 2T moc występuje „punktowo” czyli tylko w punkcie maksymalnej mocy – zero elastyczności – ciągłą zmiana biegów obowiązkowa. To dlatego współczesne 50-tki 2T mają 6 biegów a 4T 4 biegi.
20 KM czyli 400 KM z litra?
Mam Gas Gas EC 50 2T leci na prostej 80 km/h na oryginalnym cylindrze. Da się tym sprzętem przegonić skutera Lifan 125. Zadowolony jestem niesamowicie, rozrusznik elektryczny, 6 biegów, chłodzenie cieczą, hydrauliczne sprzęgło! Super sprzęt a da się kupić bardzo tanio bo mało znany w naszym kraju, każdy szuka Derbi Senda.