Produkowany od końca 2015 roku nowy Fiat Tipo stanowi bardzo interesujący samochód na rynku nowych samochodów do 50 000 zł (najtańsze nowe Tipo kupimy już za około 42 tyś złotych).
Dynamicznie wyglądający, aerodynamiczny sedan w umiarkowanej cenie
Bez wątpienia jedną z najważniejszych cech tego samochodu jest dynamiczna, nowoczesna sylwetka. Na tle konkurencji jak np. Skoda Rapid prezentuje się wyjątkowo elegancko i okazale, podobnie do Peugeota 301 oraz Citroena C Elysee: samochód bardziej udaje auto klasy wyższej niż w rzeczywistości jest niż zdradza swoje B-klasowe pochodzenie. Ten zgrabny sedan nie jest pięciodrzwiowym hatchbackiem z dołożonym ogromnym kufrem (jak np. Dacia Logan) ale zgrabną niewielką limuzyną, jak wyżej wymienieni francuscy konkurenci. Choć warto dodać, że wielki kufer Fiat Tipo oczywiście posiada: 520 litrów. Czy jednak to Fiat „od-gapił” od nich ten styl? Absolutnie nie! To Fiat go zapoczątkował. Kiedy? Wprowadzając model Linea, który właśnie był takim niedrogim, przerobiony Punto, ale z całkowicie nową linią nadwozia, bardzo elegancką, nawiązującą do sporo większych samochodów jak Mondeo IV. Natomiast patrząc na reflektory Nowego Tipo z łatwością można je powiązać z reflektorami… nowego Mondeo V generacji.
Za nadwozie należy się Fiatowi pochwała nie tylko w dziedzinie stylistyki ale również w dziedzinie aerodynamiki. Współczynnik Cx na poziomie 0,29 niewątpliwie zasługuje na pochwałę.
Fiat Tipo Kombi (SW)
Do sprzedaży niedługo wejdzie Tipo 2016 w wersji Station Wagon. Będzie to samochód bardzo interesujący dla rodzin z małymi dziećmi, które do tej pory chciały kupić samochód w stylu Citroena C Elysee albo Peugeota 301, lecz niestety w tych autach ta wersja nadwozia była niedostępna.