1.5 dCi to chyba najlepszy wybór, jeśli chodzi o silnik w modelu Duster. Silnik zapewnia średnio 2-3 litry niższe spalanie niż silnik benzynowy 1.6, który również występuje w Dacii Duster a osiągi wcale nie są gorsze.
Dla pragnących większej mocy do Dustera 1.5 dCi możemy założyć box tuningowy zwiększający moc silnika.
Duster z silnikiem 1.5 dCi wystepuje w trzech wersjach:
- 90 KM
- 107 KM – z napędem na przednią oś
- 109 KM – z napędem 4×4
dwie mocniejsze wersje są wyposażone w 6-cio biegową skrzynie biegów.
Silnik 90 KM wydaje się trochę zbyt słaby do Dustera ważącego około 1200 kg. Dużo lepszym rozwiązaniem jest mocniejszy silnik 1.5 dCi. Spalanie wersji słabszej i mocniejszej jest praktycznie takie samo. Wyższe natomiast spalanie mają wersje 4×4 – spowodowane jest to dodatkowym oporem w napędzie. Wersje 4×4 mają również gorsze osiągi.
Czytam, czytam i myślę bo Duster podobał mi się od samej premiery. Rewolucyjne auto. Wszystkie te Dacie to były takie tanie auta dla biedoty… Duster to naprawdę fajny samochód rzekłbym najfajniejszy mały SUV z gamy Renault / Nissan / Dacia.
Duster z jedynym słusznym dCi – bo kto dziś kupuje benzynę do nowego samochodu? to najlepszy wybór auta w cenie do około 50 000 zł.
mam dokładnie odwrotne zdanie. To Nissan Juke to największe brzydactwo!!! Do tego w wersjach silnikowych dla normalnych ludzi – 1.6 benzyna i dCi nie posiada napędu 4×4! Duster przynajmniej ma i wygląda bardzo ładnie. U mnie to lider w tej klasie choć marka teoretycznie najgorsza.
duster fajne auto ale za klime trzeba slono placic
Niestety tak. Liczyłem i dobrze wyopsazony Duster dCi kosztuje prawie tyle samo co Koleos.
wyjątkowo fajna ta Dacia
Trochę mały silnik jak na taki samochód, taki 1.9 by się przydał…
Po co, skoro samochod wysoki na szosie nie poszalejesz a w terenie nie jest potrzebna duza moc.
Terenówka bez reduktora… POMYŁKA!!