Chevrot Spark M300

Chevrot Spark M300 (oznaczany również jako Spark II) produkowany od 2009 to produkt General Motors. Spark to mały samochód (niewiele ponad 3,5m długości) klasy A, sprzedawany jest również w innych krajach pod nazwą Daewoo Matiz M300, Chevrolet Beat (Indie), Holden Barina Spark. Samochód jest produkowany w Korei południowej.

Spark jest zbudowany na płycie podłogowej GM Gamma II, którą dzieli mi. z modelem Sonic. W standardowym wyposażeniu jest ABS, 6 poduszek powietrznych (czołowe, boczne i kurtyny powietrzne), immobilizer oraz układ wspomagania kierownicy.

Silniki

Źródłem napędu Sparka są dwa silniki benzynowe Daewoo S-TEC – silnik powstał przy współpracy Suzuki i Daewoo Motors. Pierwszym silnikiem S-TEC był trzycylindrowy motor 0.8 litra stosowany w Suzuki Alto, Daewoo Tico a następnie w Matizie. Silniki stosowane w Sparku M300 otrzymały dodatkowy cylinder i zawór EGR – dzięki któremu została zmniejszona ilość emitowanych zanieczyszczeń. Obydwa silniki są 16 zaworowe. Silniki są wysokoobrotowe – moc maksymalna jest uzyskiwana przy 6400 obr/min a maksymalny moment przy 4800 obr/min. Silniki benzynowe bez problemu współpracują z LPG, problemem w założeniu instalacji LPG może być zajmowanie przezeń całego bagażnika.

Spark występuje również w wersji z silnikiem wysokoprężnym. 1 litrowy trzycylindrowy diesel TCDi produkt indyjski.

Dla fanów ekologii produkowany jest również Spark EV z napędem elektrycznym.

4 thoughts on “Chevrot Spark M300”

  1. Tak się składa że chciałem kupić Sparka, poszedłem z zaliczką do salonu… i sparka nie kupiłem. Nie kupiłem bo w praktycznie tej samej cenie mogę mieć większe Aveo który niewątpliwie jest już prawdziwym samochodem a nie wyrobem samochodopodobnym jak Spark w którym nawet dwie osoby z przodu mają ciasno.

  2. silnik inny więc można powiedzieć że są zasadnicze różnice między Sparkiem a Matizem… moja żona chce go kupić, bo małe fajnie się parkuje ale z drugiej strony chcieliśmy jechać na wakacje z małym dzieckiem no i jak?

  3. największą bolączką samochodu są moim zdaniem siedzenia. siedzi się na nich jak na krzesłach zero bocznego trzymania. za to wygląd ma moim zdaniem 5 lat nowocześniejszy niż wymieniony przez Remola Aveo…

Skomentuj Arek Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *