Czy opłaca się kupić nowy samochód z instalacją gazową

Gaz LPG to obecnie najtańsze paliwa, po przeliczeniu ceny paliwa oraz jego zużycia. To właśnie auto wyposażone w instalacje LPG pozwala osiągnąć najniższy koszt przejechania 100 km. LPG nie jest objęty opłatą emisyjną i jest promowany obecnie przez rząd. Jednocześnie auta, które obecnie opłaca się zagazować tanią instalacją IV generacji są wyposażone w mało skomplikowane silniki, co – oprócz niskich kosztów paliwa – przekłada się również na niskie ceny serwisu. Same zalety?

Obecnie zakup nowego auta z seryjną instalacją LPG to bardzo opłacalna inwestycja. Nawet w niewielkich samochodach klasy B i C (takie są najczęściej dostępne w seryjną instalacją LPG) z niewielkimi silnikami o pojemności 1.2 – 1.4 litra oszczędzamy na każdych 1000 km ponad 10 zł. Zakładając, że nowy samochód kupujemy na 200 000 km, w ciągu eksploatacji na gazie jesteśmy w stanie zaoszczędzić 20 000 zł! To praktycznie równowartość utraty wartości auta klasy B w ciągu 4 do 5-ciu lat.

Przy tak dużej opłacalności jazdy na LPG dziwi mała dostępność samochodów z seryjnym gazem. Jeśli chcemy naprawdę specyficzny samochód, najczęściej nie znajdziemy go w ofercie z seryjną instalacją LPG. Taka sytuacja sprawia, że obecnie widzimy wzrost popularności montażu instalacji LPG w prawie nowych samochodach (wg serwisu instalacje gazowe warszawa). Gaz chyba po prostu nie jest modny. Jeśli jednak oszczędność dzięki posiadaniu instalacji LPG w samochodzie pozwala jeździć lepszymi samochodami to dlaczego nie zainteresować by się LPG?

Wszelkie obawy o trwałość silnika na LPG – szczególnie IV generacji przy wtrysku pośrednim – po tak długim okresie występowania tej instalacji na rynku możemy obalić. Obecnie wielu kierowców przejechało na gazie setki tysięcy kilometrów bez usterek. Bardzo niewielu kierowców po posiadaniu auta z gazem przesiadło się na diesla. Praktycznie nie znam kierowcy, który przejechaniu dużej ilości kilometrów na gazie zdecydował się na samochód z silnikiem benzynowym.

2 thoughts on “Czy opłaca się kupić nowy samochód z instalacją gazową”

  1. Nie rozumiem dlaczego Skoda zrezygnowała z Octavii z seryjnym LPG. Akuratnie tak się skłąda, że bardzo chciałem kupić to auto, ale padł mi kocioł CO i instalator skasował mnie na 17 000 zł, za nową instalację z kotłem na pellety. No i gotówki zabrakło.
    Teraz chciałbym kupić taki samochód, ale jakoś Skoda nie kwapi się do wrzucenia do oferty Octavii 1.5 TSI + LPG. Moim zdaniem byłaby to idealna oferta. Chyba rzeczywiście jest jakiś spisek producentów aut przeciwko LPG…

  2. Gaz to w większych miejscowościach obciach. O ile jak pracowałem w Mławie w małym zakładzie 3 na 5-ciu pracowników mających samochodowy mieli gaz w samochodzie; to teraz gdy pracuje w Warszawie ludzie albo nie mają auta, albo mają diesla.

Skomentuj Józef Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *