Tanie auta sportowe

Samochody sportowe to odrębny segment rynku motoryzacyjnego. Stanowią swoistą elitę premium wśród całej gamy aut. Dzięki temu, że główną zaletą samochodów tego typu są dobre osiągi nie tracą one tak na wartości jak większe samochody. Niestety dla kupującego, szukającego taniego auta jest to często wadą – samochody te cechują się wyższą ceną zakupu z danego rocznika niż konkurencja z innego segmentu.Nie chcąc porównywać bardzo starych samochodów, przyjęliśmy za cenę, w której musi zmieść się samochód kwotę około 20 000 zł. Jest to kwota orientacyjna – niektóre modele kosztują trochę więcej, inne trochę mniej. Celem było znalezienie sportowych coupe.

Osiągi Przyśpieszenie 0-100 km/h Prędkość maksymalna Ogólnie
Audi TT FWD 180 KM 7.8 s 228 km/h 4
Audi TT 225 KM Quattro 6.6 s 243 km/h 5
BMW E46 328i Coupe 7.0 s 240 km/h 5-
Fiat Coupe 2.0 20VT 6.5 s 250 km/h 5+
Hyundai Coupe 2.7 V6 7.2 s (6 bieg) 7.7 (5 bieg) 219 km/h 4+
Peugeot 406 2.9 V6 207 KM 7.8 s 240 km/h 4+
Toyota Celica II 1.8 VVT-i TSport 192 KM 7.2 s 225 km/h 4+
Zużycie paliwa Trasa Miasto Ogólnie
Audi TT FWD 180 KM 6.3 l/100 km 11.1 l/100 km 5+
Audi TT 225 KM Quattro 7.1 l/100 km 13.3 l/100 km 4
BMW E46 328i Coupe 7.0 l/100 km 12.5 l/100 km 4+
Fiat Coupe 2.0 20VT 7.6 l/100 km 14.4 l/100 km 3+
Hyundai Coupe 2.7 V6 7,9 l/100 km 14,6 l/100 km 3
Peugeot 406 2.9 V6 207 KM 7.6 14.1 3+
Toyota Celica II 1.8 VVT-i TSport 192 KM 6.6 11.5 5

Najlepsze osiągi posiada Audi TT 225 KM Quattro jednocześnie nie spala aż tak dużych ilości paliwa. Znakomity stosunek osiągów do zużycia paliwa zawdzięcza nie tylko doskonałemu silnikowi 1.8 T, ale również temu że jest małe. Najmniej spali również Audi TT, ale w tym przypadku 1.8 T 180 KM z napędem na przednie koła. Tylko trochę więcej spali Toyota Celica, posiadając przy tym osiągi lepsze niż 1.8 T 180 KM. Najwięcej zużywający paliwa Hyundai Coupe 2.7 V6 posiada najniższą prędkość maksymalną – wynika to ze stosunkowo niewielkiej mocy maksymalnej.

Choć od samochodów coupe nie wymaga się zazwyczaj by spełniały funkcję ciężarówki czasami musimy przewieźć nimi trochę więcej niż dwie osoby lub odrobinę bagażu… prawami murphy’ego po zakupie samochodu coupe nie długo okaże się, że w każdą podróż ktoś będzie się chciał zabrać z nami lub po prostu sami będziemy musieli przewozić różne rzeczy.

Przestrzeń Na tylnych siedzeniach (max wzrost osoby, która może podróżować) Bagażnik (pojemność) Ogólnie
Audi TT FWD 180 KM 2 miejsca, 150 cm 270 l 2+
Audi TT 225 KM Quattro 2 miejsca, 150 cm 220 l 2
BMW E46 328i Coupe 3 miejsca, 2 wygodne (do 180 cm) 440 l 5
Fiat Coupe 2.0 20VT 2 miejsca (do 170 cm) 295 l 3+
Hyundai Coupe 2.7 V6 2 (do 170 cm) 418 l 4
Peugeot 406 2.9 V6 207 KM 2 (do 175 cm) 390 l 4
Toyota Celica VII 1.8 VVT-i TSport 192 KM 2 (do 160 cm) 365 l 3
Audi TT - model z 1998 nadal wygląda atrakcyjnie, jednak ścięta linia tyłu nie pozwoliła wygospodarować wystarczającego miejsca dla pasażerów tylnych foteli, fot. Flicter by Auswandern Malaysia
Rocznik i trwałość Przeciętny rocznik Trwałość samochodu Trwałość silnika Ogólnie
Audi TT FWD 180 KM 1999 wysoka ok. 300 kkm (oprócz turbo) 4
Audi TT 225 KM Quattro 1998 wysoka ok. 240 kkm (oprócz turbo) 3+
BMW E46 328i Coupe 1998 średnia ok. 330 kkm 4
Fiat Coupe 2.0 20VT 1999 średnia- ok. 300 kkm 3+
Hyundai Coupe 2.7 V6 2003 niska/średnia ok. 300 kkm (oprócz panewek) 4+
Peugeot 406 2.9 V6 207 KM średnia 2001 ok. 300 kkm 4-
Toyota Celica II 1.8 VVT-i TSport 192 KM średnia 200 ok. 200 kkm 3
Hyundai Coupe, świerzo wyglądający model produkowany od 2002 roku, fot. Flicter By simly.jessi
Wygląd Sportowy Nowoczesny Ogólnie
Audi TT FWD 180 KM 5- 4 4+
Audi TT 225 KM Quattro 5 4 5-
BMW E46 328i Coupe 3+ 4 4-
Fiat Coupe 2.0 20VT 5 4- 4+
Hyundai Coupe 2.7 V6 5- 5- 5-
Peugeot 406 2.9 V6 207 KM 5- 4- 4+
Toyota Celica II 1.8 VVT-i TSport 192 KM 4+ 4+ 4+
Koszty eksploatacji Zawieszenie Silnik/mechanika Ogólnie
Audi TT FWD 180 KM 5+ 4 5-
Audi TT 225 KM Quattro 5 4 4+
BMW E46 328i Coupe 3+ 4+ 4
Fiat Coupe 2.0 20VT 4 4 4
Hyundai Coupe 2.7 V6 4+ 4+ 4+
Peugeot 406 2.9 V6 207 KM 4+ 4- 4
Toyota Celica II 1.8 VVT-i TSport 192 KM 3+ 4 4-

Kto wygrał?

Biorąc pod uwagę wszystkie atrybuty, wraz z miejscem dla pasażerów z tyłu kolejność na podium wygląda następująco:

  • BMW E46 328i Coupe – 25,75 ptk
  • Audi TT FWD 180 KM oraz ex aequo Hyundai Coupe 2.7 V6 – 24,50 ptk
  • Peugeot 406 2.9 V6 207 KM – 23,50 ptk
  • Audi TT 225 KM Quattro oraz ex Toyota Celica VII 1.8 VVT-i TSport 192 KM – 23,25 ptk

Z ciekawości sprawdziliśmy który samochód by wygrał gdyby nie brać pod uwagę praktyczności samochodu (miejsce z tyłu i poj. bagażnika). Oto wyniki:

  • Audi TT FWD 180 KM – 22.25 ptk
  • Audi TT 225 KM Quattro – 21.25 ptk
  • BMW E46 328i Coupe – 20.75 ptk
  • Hyundai Coupe 2.7 V6 – 20.50 ptk
  • Toyota Celica VII 1.8 VVT-i TSport 192 KM – 20.25 ptk
  • Peugeot 406 2.9 V6 207 KM – 19.50 ptk ptk

6 thoughts on “Tanie auta sportowe”

  1. Sprawa wyboru samochodu Coupe jest dość prosta z tej listy aut: Audi TT 225 Quattro. Samochód o rewelacyjnych osiągach, z napędem na 4 koła, rewelacyjnie się prezentujący, marka Audi jest gwarancją trwałości. Nie wiem nad czym dywagować i w jaki sposób przednionapędowe TT mogło wygrać z Quattro…

    1. Napęd quattro i mocny silnik to koniec zalet Audi TT. Prowadzić się to nigdy z klasą nie będzie – auto na płycie podłogowej VW Golfa. Ciasnota w środku, samochód jako jedyne auto niepraktyczny.

  2. Super artykuł. Fajne zestawienia i bardzo praktyczne podejście. Chciałem sobie kupić audi tt, a to mnie utwierdziło w przekonaniu że warto. BMW jest dla dresiarzy więc nie chce tego auta. Pozdrawiam i trzymajcie tak dalej 🙂

  3. ja mam bmw e46 330i, 231km i jestem bardzo z niego zadowolony. nie zamieniłbym na żaden inny z w/w samochodów.

  4. Najlepsza z tego zestawienia bedzie Celica. Nie musi byc ta 192 KM, wystarczy 143 KM. Różnica w normalnej eksploatacji jest niewielka. Za to ta 143 KM ma bardzo elastyczny silnik. Fajnie się zbiera już przy 2500 rpm i równo ciągnie do ponad 6 tysięcy.

    Pali mało, części bajecznie tanie a zabezpieczenia antykorozyjne są na 20 lat czego nie można powiedzieć o E46 gdzie podłoga (progi) leci już w 10-tym roku.

Skomentuj Janusz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *