Audi A6 Allroad Quattro C7

Audi Allroad Quattro C7 produkowane od 2012 roku to samochód marzeń wielu kierowców. Pojazd jest wygodny, posiada mocne silniki i niezłe właściwości terenowe. Właściciele SUV-ów spoglądają na właścicieli Allroadów z zazdrością ze względu na komfort, pozycję za kierownicą i stabilność na zakrętach jakiej nie oferuje żaden SUV. Właściciele kombi zazdroszczą Allroad możliwości wjazdu w lekki teren i wjazdu na wyższe krawężniki. Za sprawą regulowanego prześwitu Allroad prowadzi się po asfalcie równie dobrze jak samochody A6 w wersji Avant.

Napęd 4×4

Allroad Quattro jest wyposażone w stały napęd 4×4 oparty o tzw. układ Torsen sterowany elektronicznie. Nie jest to żaden napęd dołączany! Tak jak np. w przypadku mniejszego brata: A4 Allroad Quattro. Oznacza to, że samochód ten na drodze prowadzi się bardziej jak samochód tylno a nie przednio napędowy. Nie ma ciągłego efektu tracenia trakcji kół przednich, szarpania kierownicą i dołączania tylnych gdyż napęd fizycznie jest przenoszony cały czas na wszystkie cztery koła.

Zawieszenie pneumatyczne

Każdy Allroad jest wyposażony w pneumatyczne zawieszenie z regulacją wysokości.

  • najwyższe położenie tzw. tryb Lift oferuje prześwit 18,5 cm
  • najniższe położenie tzw. tryb Dynamic oferuje prześwit 12,5 cm

Oznacza to, że prześwit w trybie Lift Allroad Quattro jest równy z prześwitem Kia Sorento III. Prześwit w trybie Dynamic jest za to niższy niż zwykłego A6 Quattro, które oferuje 140 mm prześwitu!

3.0 TFSI / 3.0 TDI 3.0 BiTDI

W palecie Allroad Quattro nie znajdziemy jednostek 2.0 TFSI, 2.8 TFSI i 2.0 TDI znanych ze zwykłych A-szóstek. Powód jest dość prozaiczny. Niewiele jest w palecie A6 z silnikiem trzylitrowym i napędem na przednią oś. Audi mogłoby sprzedawać Allroad z silnikiem 2.0 TDI ale wypadałoby aby pojazd miał wtedy napęd na przednią oś. Sprzedając Allroad z napędem na przód Audi ośmieszyłoby się. W zwykłym A6 2.0 TDI zazwyczaj jest parowany z napędem na przód i wybierany przez kierowców dla których najważniejsza jest ekonomia, nie osiągi; nie tracąc przy tym komfortu jazdy i prestiżu.

5 thoughts on “Audi A6 Allroad Quattro C7”

  1. Kupiłem sobie 3 miesiące temu takie Audi, 2013 rok przywiezione z niemiec cena 100 000 zł brutto. Na firmę. Z racji wykonywanego zawodu – pośrednik nieruchomości – musiałem mieć samochód o jakotakich zdolnościach terenowych (bardzo często sprzedajemy domy w budowie). Natomiast nie cierpię wysoko siedzieć jak w SUV-ie. Nie rozumiem jak można za podobną kwotę kupić np. Lexusa NX 200t.

      1. Ja mam 3.0 TDI silnik na łańcuchu rozrządu więc się nie wymienia :] Tak mówił mi importer – sprzedawca więc info pewne.

        1. To że łańcuch to prawda, ale trzeba wymienić co około 200 000 km a Twój audik zapewne tyle ma. Na-ściemniał Ci tak jak Ty swoim klientom hehehe. Nie tylko Twój zawód polega na zawodowym kłamaniu 🙂

  2. Sąsiad ma takie Audi, ja Dacie Duster. Mieszkamy na wzgórzu. Zimą on zostawia samochód na dole ja wyjeżdżam i czasem go podwożę: jak ma dużo zakupów żal mi biedaka. Przy tych cenach to absolutny hit cenowy. Chcesz kupić BMKE albo Audi, kup sobie wyrywną Dacie Duster TCe 150 4×4.

Skomentuj Paweł Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *