Audi A4 B5
Audi A4 weszło do produkcji w 1994 zastępując słynące z solidności Audi 80. Pojazd z przodu niewiele różnił się od swojego poprzednika jednakże na pewno była to dużo świeższa stylistyka niż 80-tki z końca produkcji. Tył pojazdu zmieniono bardzo znacznie – ten tył wczesnego Audi A4 to tak naprawdę nowy trend w Audi. Audi A5 B5 jest samochodem silnie spokrewnionym mechanicznie z VW Passatem B5, bardzo podobne jest także wnętrze pojazdu.
Samochód posiadał bardzo bogatą ofertę silników benzynowych i diesla – razem było ich kilkadziesiąt, stad też Audi A4 znalazło bardzo wielu klientów zarówno ceniących niskie spalanie jak i takich którzy lubią bardzo dynamiczną i szybką jazdę. B5 ma w ofercie zarówno bardzo nowoczesne jak na tamte czasy jednostki napędowe jak i bardziej klasyczne silniki, można by powiedzieć że przestarzałe. Stąd też bardzo duża rozbieżność cenowa nawet wśród aut z tego samego rocznika. Wszystkie jednostki napędowe posiadały zarówno zalety jak i wady, najlepiej w celu wybrania najlepszej dla siebie jednostki przeglądnąć dane techniczne Audi A4. Należy pamiętać o tym że oszczędne jednostki zazwyczaj są droższe w naprawie i kupując bardzo wiekowe auto może okazać się że nim oszczędniejszy silnik „zacznie na siebie zarabiać” minie sporo czasu bo na początku będzie potrzebna kosztowna inwestycja. Oczywiście nie ma gwarancji że jeśli kupimy Audi A4 1.6 101 KM z 2 zaworami na cylinder i najprostszym możliwym silnikiem benzynowym będzie on w idealnym stanie i nie będzie wymagał żadnych napraw – ale możemy być pewni że przy tak prostym silniku nawet gruntowna naprawa nie będzie zbyt kosztowna i ograniczy się do co najwyżej dwóch tysięcy złotych. W przypadku silników 2.8 30V, 1.8T czy nawet popularnych TDI rachunek może być nawet 2-3 krotnie wyższy. Z ww. względu należy bardzo unikać zakupu auta-okazji który ma bardzo niepewny stan techniczny.
Wyposażenie
Niemieckie samochody w tamtych latach nie posiadały seryjnie zbyt bogatego wyposażenia – tendencja była taka że prawie wszystko było opcją. Stąd też wśród aut używanych pod tym względem bardzo duże rozbieżności. Występowały B5 bez klimatyzacji jak i z bardzo funkcjonalnym i cenionym climatronic-iem. Były nawet auta bez elektrycznych przednich szyb – dołożenie ich jest podobno dość problematyczne.
Ceny A4 B5
Z ww. względów ceny używanych A4 pierwszej generacji różnią się bardzo. Kupując nie bądźmy naiwni: samochody niemieckie z mocnymi silnikami i bogatym wyposażenie, w bardzo dobrym stanie, bezwypadkowe muszą być dużo droższe niż „golasy” z tego samego rocznika: zapotrzebowanie na takie auta było zawsze. Jeśli auto ma zbyt wiele zalet i kosztuje zbyt mało: uważajmy, choć zawsze możemy mieć szczęście i trafić prawdziwą okazję.
Mam A4 B5 1.6 benzyna samochod idealny zrobiłem nim 3tyś
na gazie 2
zamówiłem sobie szkło sferyczne do lusterka od pasazera
bo mam asferyczne, i kijowo w to się patrzy
do tego 2 maty grzewcze, bo w lewym lusterku chyba mata nie działa
a w prawym to nie wiuem czy dochodzi prąd
oba lusterka nie grzeją
przyjadą mi klamoty w tym tygodniu to to pomontuje
mam jeszcze boczki drzwi do zrobienia, bo zamówiłem sobie, chciałem same listwy, bo ktoś mi wyszabrował w samochodzie, ale za listwy na allegro chcą ponad 100zł a ja za całe boczki zapłaciłem 60zł
muszę jedynie zamocować nowy materiał do boczków, bo i u mnie i w tych co przyszły gąbka od materiału sypie się i trzeba na nowo to posklejać